کد خبر: ۳۹۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 25 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا شب گذشته 9 میلیون نفر در مراکز اقامتی کشور اقامت داشته‎اند.

زهرا احمدی‎پور عصر امروز در حاشیه سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بارش باران در بسیاری از مناطق کشور و تغییرات آب و هوایی مانع مسافرت هموطنان به نقاط مختلف کشور نشده است.

وی با اشاره به اقامت 9 میلیون نفر در مراکز اقامتی کشور تا شب گذشته بیان کرد: استان خراسان رضوی در بین دیگر استان‎های کشور رکورددار اقامت مسافران در مراکز اقامتی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود به بافت تاریخی بسیار گسترده شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد: در این شهرستان بناهای متنوعی اعم از مساجد و خانه‎های تاریخی فاخر با قدمت بالا وجود دارد.

احمدی‎پور ادامه داد: بخش‎هایی از بناهای تاریخی شهرستان بروجرد به دلیل تغییرات رخ داده در آنها دستخوش تخریب شده است، البته تخریب این بناها در برخی نقاط و ابنیه بیشتر و گسترده‎تر است.

وی به بازدید خود از چند بنای فاخر تاریخی و مذهبی در بروجرد از جمله مساجد امام و جامع، خانه افتخارالاسلام و دبیرستان امام اشاره و تصریح کرد: قرار است که در سال 96 و صورت مشارکتی یک محور گردشگری ـ تاریخی ـ فرهنگی پیش‎بینی شده برای بافت تاریخی بروجرد طراحی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: طرح محور گردشگری ـ تاریخی ـ فرهنگی بافت تاریخی بروجرد در فصل بهار آماده و در طول سال اقدامات مورد نیاز برای این منظور انجام می‎شود.

به گزارش فارس، احمدی‎پور اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای محور گردشگری-تاریخی-فرهنگی بافت تاریخی بروجرد نیز به صورت مشارکتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر دستگاه‎های اجرایی استان لرستان تامین و هزینه می‎شود.

وی از ساماندهی بافت تاریخی بروجرد به عنوان یک اولویت و ضرورت یاد و خاطرنشان کرد: می‎کوشیم که این بافت را به یک محور تاریخی ـ گردشگری و فرهنگی در این شهرستان تبدیل کنیم، البته این مهم به طور حتم اجرایی و محقق می‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار