رئیس ستاد انتخابات یزد:
رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ترکیب شکل‌گرفته در هیات نظارت شوراها در مجلس و استان یزد و نگاه فراجناحی این هیات‌ها در بررسی صلاحیت‌ها نوید انتخاباتی خوب٬ رقابتی و پرشور با حضور کاندیداهای متعدد و سلایق مختلف را می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 24 March 2017
به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی در نشست ستاد انتخابات شهرستان اردکان با حضور تابش رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان و محامدی دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه فرآیند انتخابات در استان یزد به خوبی شروع شده؛ گفت: تا این مرحله ستاد انتخابات استان یزد در ارزیابی‌ها از ستادهای برتر کشور است.
وی تاکید کرد: تمرکز ما بر تحقق مشارکت حداکثری مردم و حضور نخبگان و افراد توانمند برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهاست.
معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به رأی مردم و جایگاه شوراها نگاه ویژه‌ای است و باور دولت یازدهم، مشارکت مردم در سرنوشت خود و تقویت نهادهایی مثل شوراهاست.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری اخیر جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، 3 شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار