اقامتگاه بومگردی بادگیر شهرستان یزد به عنوان چهل و هشتمین اقامتگاه بومگردی استان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۹۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 25 March 2017
به گزارش تابناک یزد،در مراسم افتتاح این بومگردی فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آن‌ها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگر پذیر در بردارند.

 این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر و همچنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است.

وی افزود: یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوگردی است.

دانش یزدی تصریح کرد: تاکنون ۴۷ اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد به بهره برداری رسیده بود که با افتتاح اقامتگاه بومگردی بادگیر، تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فعال در سطح استان به چهل و هشت واحد رسیده است.

دانش یزدی در توضیح اقامتگاه‌های بومگردی استان گفت: اقامتگاه‌های بومگردی استان در سطح بافت‌های تاریخی شهرستانهای یزد، اردکان، میبد و ابرکوه و چند روستای استان مستقر می‌باشند و هریک از این اقامتگاه‌ها خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص ایجاد اقامتگاههای بومگردی گفت: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه‌ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین حفظ خانه‌های تاریخی است.

شایان ذکر است، اقامتگاه بومگردی بادگیر در بافت تاریخی شهر یزد و در محله تاریخی چهار منار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار