معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ابرکوه یکی از مناطق مهم گردشگری به لحاظ جاذبه تاریخی و طبیعی است که آثار کم نظیر آن قابلیت جهانی را دارد.
کد خبر: ۳۹۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 25 March 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نصیری اظهارکرد: اداره کل میراث فرهنگی استان یزد نیز برای ثبت جهانی درخت سرو 4500ساله ، این اثر طبیعی و در واقع موجود زنده جهانی نیز برنامه هایی در دستور کار دارد.
وی افزود: بافت تاریخی و 162 هکتاری شهر ابرکوه سال گذشته پس از طی مراحل قانونی با شماره 31526 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
نصیری همچنین از خانه آقازاده ابرکوه به عنوان اثر تاریخی شاخص و فاخر ایران زمین یاد کرد و گفت: خانه آقازاده ابرکوه یکی از آثار بجای مانده دوران قاجار می باشد که با مساحتی بیش از 850 مترمربع و با بادگیر 2طبقه و کلاه فرنگی با ارتفاع 18 متر و مساحت 19 مترمربع و 19 عدد دریچه تنظیم هوا در بافت قدیم دروازه میدان این شهر واقع است .
این مسئول اضافه کرد: خانه آقازاده ابرکوه به عنوان آثار تاریخی شاخص ایران که با شماره 1830 در فهرست آثارملی ایران به ثبت رسیده در پشت اسکناس جدید 2 هزارتومانی حک شده است.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان نیز گفت: استان یزد یکی از قطب های گردشگری ایران بشمار می شود و دارای آثار و ابنیه تاریخی بسیاری است.
وی بابیان اینکه 70 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دفاتر اطلاع رسانی آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است افزود: بافت قدیم شهرهای یزد ،ابرکوه ، اردکان و میبد در استان یزد نمونه است و باید فرهنگ زندگانی در بافت قدیم این شهرها و دیگر شهرهای استان احیا شود.
این مسئول ادامه داد: زندگی در بافت قدیمی جلوه زیبا و نشاط خوبی به انسان می دهد لذا بناهای تاریخی که از نسل های قدیم باقی مانده باید برای اسکان نسل امروز فراهم شود.
وی افزود: یزد هر ساله به جهت دارا بودن قابلیت های تاریخی و جاذبه های طبیعی و اکوتوریستی پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.
این مقام مسئول به ثبت آثار جهانی استان یزد اشاره کرد و گفت : دو آثار شامل باغ های دولت آباد در یزد و پهلوانپور مهریز آثار جهانی هستند.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: پیش بینی می شود بیش ازیک میلیون مسافر در تعطیلات نوروز 96 به استان یزد سفر کنند.
وی ، تعداد آثار و ابنیه تاریخی استان یزد را بیش از 6 هزار و 500 اثر و همچنین وجود دهها اثر طبیعی بیان کردکه از این تعداد بیش از یکهزار و 250 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار