فرماندهی انتظامی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به کاهش 26 درصدی تلفات جانی حوادث رانندگی از آغاز طرح نوروزی تا کنون در استان، با تبیین نقش توسعه پایدار فرهنگی، آموزش همگانی، نهادینه سازی ارزش هاي اسلامي در پيشگيري از ناهنجاری ها، مشارکت همگانی را بهترین راهبرد مقابله با آسیب های اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه دانست
کد خبر: ۳۹۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 25 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، "سردار کیومرث عزیزی" صبح امروز در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان مرکزی با واکاوی ابعاد مختلف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا (مدظله العالي) مبنی بر"اقتصاد مقاومتي، تولید و اشتغال" اظهار داشت: بی تردید جهت گیری اجرای ماموریت های مختلف پلیس استان در سال پیش رو باید به گونه ای باشد که در بستر یک برنامه ریزی هدفمند و منسجم حمایت از تولید و اشتغال ملی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: درسال جاری لازم است تا به منظور حمایت از تولید داخلی و اشتغال، اقدامات مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق کالاو ارز با استفاده از تجارب سال های گذشته و تلاش میدانی و هماهنگی با سایر دستگاه های مسئول در سطح استان تشدید شده و تمامی پلیس های تخصصی و دیگر رده های اجرایی نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به آخرین آمار سوانح رانندگی در استان مرکزی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا به امروز گفت: در این بازه زمانی14 نفر در سوانح رانندگی مختلف در استان فوت شده اند که البته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 26 درصدی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی بوده ایم.

سردار عزیزی مشارکت همگانی را بهترين راهبرد مقابله با آسيب هاي اجتماعي و استقرار امنيت پايدار در جامعه دانست و عنوان کرد: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه مستلزم توسعه پايدار فرهنگي، توجه به آموزش هاي همگاني و نهادینه سازی ارزش هاي اسلامي است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به انجام ماموريت هاي مختلف پليسی در پيشگيري از جرایم و آسيب هاي مختلف اجتماعي در جامعه بيان كرد: رويکرد پليس در برخورد با جرايم، همواره رويکردي مبتني بر پيشگيري و بهره گيري از مشاركت مردمی است.

وي نقش ارتقاء آگاهي هاي انتظامي، اجتماعي و امنيتي و نیز نهادینه سازی فرهنگ خود کنترلي و قانون گرايي در فرهنگ عمومی افراد جامعه در پيشگيري از وقوع جرايم را بسیار مهم دانست و ادامه داد: نيروي انتظامي با بکارگیری رویکرد جامعه محوری وروي آوردن يه روش هاي نرم افزاري در تأمين امنيت،در سال هاي اخير توانسته است از بسياري از ظرفيت ها وسرمايه هاي بالقوه اجتماعي موجود در راستای توليد،حفظ و ارتقاء امنيت اجتماعي شهروندان به خوبی استفاده کند.

سردار عزیزی تبيين رويكردهاي افزايش احساس امنيت اجتماعي در ايام تعطيلات نوروز گفت: دقت و توجه به ارتقاء افزايش كيفيت در بخش هاي انتظامي و ترافيكي با توجه به موقعيت جغرافيايي استان، همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و تردیدی نیست که فرماندهان و مديران بايد در ایام نوروزی نیز به مانند گذشته، تمام تلاش خود را در رسیدن به اهداف مورد نظر ماموریتی به کار گیرند.

وي با تاکید بر تقویت گشت های انتظامی در راستای ارتقاء ظرفیت امنیتی طلافروشی ها و بانک ها از سوی پلیس استان در ایام نوروزی اظهار داشت : اشرافيت ،كنترل و نظارت بر عملكرد واحدهاي انتظامي با اولويت پيشگيري و برخورد قاطع با ناهنجاري هاي اجتماعي از جلمه ملزوماتي است كه باید در افزايش احساس امنيت اجتماعي در ايام تعطيلات نوروز بدان توجه و تاكيد شود.

سردار عزیزی هدف مندي و تعامل واحدهاي انتظامي در كيفي سازي ماموريت ها را نيز مورد تاكيد قرار داد و اجراي ماموريت ها با رصد و تحليل روزانه و اتخاذ راهكارهاي كاربردي در پيشگيري از جرايم را نيز توسط برنامه ريزان از مولفه هاي اثربخش در كاهش جرايم دانست.

اين مقام ارشد انتظامي استان در پايان با تاكيد بر تشديد برخورد پليس با رانندگان متخلف افزود: طرح تشديد برخورد پليس با رانندگان متخلف با هدف افزايش ايمني ترافيكي و آسودگي خاطر رانندگان قانون مدار ، همچنان تا پایان تعطیلات نوروزی از سوی پلیس استان با جديت تمام در دستور كار قرار دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار