نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناسب‌بودن نام‌گذاری امسال، گفت: توفیق چندانی برای از بین‌بردن رکود، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور نداشتیم.
کد خبر: ۳۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ 26 March 2017

 عبدالله رضیان طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: شرایط سال گذشته و با توجه به اینکه توفیق چندانی برای از بین‌بردن رکود، ایجاد اشتغال و رونق تولید نداشتیم و شاهد نام‌گذاری مناسب سال توسط مقام معظم رهبری با نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» هستیم.

وی با بیان اینکه، مشکلات مربوط به تولید، قاچاق کالا، مشکل نقدینگی، رکود صنعت، مشکلات مربوط به سرمایه در گردش، عدم تعادل بین هزینه‌های تولید و تولید به صرفه و عدم بازار‎یابی مناسب برای تولید در کشور وجود دارد، افزود: بانک‌ها با توجه به رکود بازار از نظر منابع با چالش مواجه هستند و نتوانستند برنامه‌های دولت را در حوزه مربوط به خود تأمین کنند.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی و گردشگری و صنایع مرتبط با آن در استان مازندران، توانمندی مناسبی برای اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی دارند، خاطر‌نشان کرد: گردشگری و کشاورزی و صنایع مرتبط با آن دارای توانمندی مناسبی برای توسعه مازندران هستند و منابع کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها برای فعالیت نیاز دارند.

صنعت مازندران نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است

این مسؤول به وضعیت صنعت استان مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه صنعتی مازندران نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است و از آن در مازندران حمایت مناسب نشد و تنها در بخش تولید قطعات خودرویی استان وضعیت بهتری دارد، اظهار کرد: هزینه تولید با عرضه در بازار، سود مناسبی به همراه ندارد که انگیزه سرمایه‌گذاری را پایین می‌آورد و متولیان دولتی و ادارات کل مرتبط استانی حمایت جدی را در دستور کار خود ندارند و پنجره واحد استان مازندران هم توفیقی نداشت.

رضیان به دل‌نگرانی صنعت‌گران مازندران در حوزه بانکی، مالیات و تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید از تولید ملی با توجه به محور‌های مورد نظر مقام معظم رهبری، حمایت کنیم و مردم به سمت مصرف کالای داخلی سوق داده شوند و فرهنگ‌سازی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 162 واحد صنعتی در شهرک صنعتی بشل وجود دارد که 30 درصد آن فعال است، گفت: برخی از کارخانه‌ها فعالیت مناسبی دارند ولی در زمینه سرمایه در گردش، نقدینگی و فشار بانک‌ها با مشکل روبرو هستند که مجلس و دولت باید در سیاست‌گذاری‌های خود به آن توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار