آنگونه که گفته شده است 3300 کلاس درس در استان یزد وجود دارد که جان دانش آموزان یزدی را تهدید می کند.
کد خبر: ۴۰۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 18 April 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد در یک نشست خبری گفته است: سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان یزد فرسوده و غیراستاندارد است.
محمدرضا عارفی با اشاره به اینکه تمام استان‌های کشور با مشکل مدارس فرسوده روبه‌رو هستند، اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد اقدامات خوبی برای بازسازی و استانداردسازی مدارس انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، هنوز 35 درصد از کل مدارس استان یزد که معادل سه هزار و 300 کلاس درس می‌شود، غیر استاندارد است و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از کمبود 360 مدرسه در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مدارس فرسوده و غیرایمن استان یزد در بافت قدیمی یزد قرار دارند.

عارفی تصریح کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از این اعتبار از بخش اعتبارات دولتی و بخش قابل توجهی از اعتبارات خیری تامین می‌شود.

وی به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: این دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد 31 فروردین را به عنوان زمان برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: یک هزار خیر استان یزد در این جشنواره حضور دارند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار