معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان یزد از تائید صلاحیت ٩٨.٣ درصدی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت‌های نظارت استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 22 April 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی گفت: با پایان یافتن مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت‌های نظارت، صلاحیت ٣٦٥٢ نفر از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تایید شد.
وی افزود: تعداد ٨٧ نفر از داوطلبان تا این مرحله اعلام انصراف نموده‌اند که بر این اساس صلاحیت ٩٨.٣ درصد از کل داوطلبان تأییدشده است.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه آمار کمی تائید صلاحیت‌ها برای داوطلبان شهری ٩٩ درصد و برای داوطلبان روستایی ٩٨ درصد است ، خاطرنشان کرد: مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان امروز از سوی فرمانداری‌ها صرفا به شخص داوطلبان اعلام خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان گفت: داوطلبانی که رد صلاحیت شده‌ و معترض هستند می توانند از سوم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز شکایات خود را تسلیم هیئت‌های نظارت کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بر اساس سرشماری اخیر، جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، سه شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار