مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی یزد با اشاره به ضرورت کنترل اراضی موجود در مجاورت حریم شهرها اعلام کرد: طرح انضباط شهرسازی با هدف کنترل ساخت و سازهای غیر قانونی حریم شهرها در یزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 22 April 2017

به گزارش تابناک یزد،مسعود جعفریان با اشاره به ضرورت کنترل ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم شهرها اظهار داشت: تدوین مقررات و نظارت بر مراحل اجرای آنها، مهمترین مرحله در مبحث مدیریت طرح‌های توسعه شهری است.

وی انضباط شهری را مستلزم نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصـویب طـرح‌هـای شهرسازی دانست و بیان کرد: رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی، ساخت و سازهای غیرقانونی، تغییر کاربری، تفکیک اراضی کشاورزی‌ و استقرار واحدهای صنعتی پراکنده از جمله بی‌انضباطی‌های شهری در استان یزد محسوب می‌شوند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه‌های مختلف حوزه مدیریت شهری به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله راهکارهای موثر در راستای توسعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با نهادهای اجرایی و نظارتی استان، ارائه تمام خدمات آب،‌ برق،‌ گاز و تلفن به متقاضیان ساکن در خارج از محدوده شهری، مستلزم ارائه پروانه ساختمانی است.

جعفریان تصریح کرد: به منظور وحدت رویه سازمانی،‌ تمام نقشه‌های حریم و محدوده شهرهای یزد، شاهدیه، حمیدیا، اشکذر، زارچ، تفت، میبد و نیر در اختیار سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های تامین کننده خدمات قرار می‌گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی یزد این استان را حلقه اتصال انضباط شهرسازی و مهمترین عامل تحقق طرح‌های جامع و تفصیلی دانست و خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بخشی، نقش مهمی در مدیریت شهری به ویژه کنترل ساخت و سازهای غیر قانونی ایفا می‌‎کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار