کد خبر: ۴۱۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 23 April 2017

به گزارش تابناک یزد،رئیس مرکز تحقیقات و درمانی دیابت استان یزد با اشاره به جهش مطلوب ارائه خدمات مختلف در این مرکز گفت: میزان ارائه خدمات و پذیرش بیماران دیابتی در مرکز دیابت یزد دو برابر شده است.

دکتر«مسعود رحمانیان» در نشست خبری که به‌مناسبت هفته سلامت در مرکز دیابت برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: توسعه دستگاه‌های چشم پزشکی مرکز دیابت از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تجهیزات چشم پزشکی مرکز دیابت از بسیاری از مراکز درمانی استان مجهزتر است، گفت: مهم‌ترین عامل در شیوع دیابت در یزد ژنتیک است که در همین راستا آزمایشگاه ژنتیک در این مرکز راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و درمانی دیابت استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: در مرکز دیابت یزد بخش نورولوژی مغز و اعصاب راه‌اندازی شده است.

رحمانیان گسترش کلینیک زخم پای دیابتی‌ها، راه‌اندازی کلینیک چاقی به‌منظور مشاور کاهش وزن و تجهیز سالن ورزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در مرکز دیابت استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت‌های مالی دانشگاه علوم پزشکی یزد اقدامات عمرانی مطلوبی در راستای محوطه‌سازی مرکز دیابت یزد انجام شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های فرهنگی در راستای پیشگیری از ابتلا به دیابت در میان اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته استان یزد از جایگاه اولی ابتلا به دیابت به رتبه پنجم کشوری رسیده است.

وی با بیان این‌که در کل کشور بیش از 50 درصد دیابتی‌ها از بیماری خود خبر ندارند، گفت: این آمار در استان یزد 10 درصد است.

رئیس مرکز دیابت استان یزد با اشاره به این‌که آمار افسردگی در بیماران دیابتی بیشتر از افراد معمولی است، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و انگیزشی برای دیابتی‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.

دکتر رحمانیان با بیان این‌که بسیاری از بیماران دیابتی به‌علت محدودیت‌های مالی درمان خود را رها می‌کردند، افزود: مرکز دیابت یزد در سال گذشته با تأمین بیش از 100 میلیون تومان از بخش خصوصی از بیماران دیابتی نیازمند حمایت کرده است.

این مقام مسئول برگزاری ماراتن‌های پژوهشی در میان دانشجویان علوم پزشکی در مدارس و دانشگاه‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی با اشاره به جهش مطلوب در ارائه خدمات مختلف در مرکز دیابت یزد، خاطرنشان کرد: شمار خدمات و پذیرش‌های انجام شده در مرکز دیابت یزد نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.

رحمانیان راه‌اندازی نخستین بیمارستان فوق تخصصی دیابت کشور در استان یزد را از اقدامات در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی یزد دانست و اظهار امیدواری کرد امسال یا تا سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

رئیس مرکز دیابت یزد یادآور شد: راه‌اندازی رشته پی‌اچ‌دی پرستاری دیابت در استان یزد از سوی مرکز دیابت یزد پیشنهاد شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار