مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: ابرکوه دومین کانون آفت سن گندم کشور است و اکثر مزارع شهرستان به این آفت آلوده شده است.
کد خبر: ۴۱۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 24 April 2017
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب الهی  با تاکید بر مبارزه با آفت سن گندم اظهارکرد: تاکنون بیش از 600هکتار از اراضی آلوده به سن مادر در این شهرستان توسط کشاورزان سم پاشی شده است .
وی افزود: کار مبارزه با آفت سن گندم در کشتزارهای گندم ادامه دارد و باید کشاورزان ضمن مراقبت از مزارع خود، دیگر کشاورزان را به مبارزه با این آفت ترغیب کنند.
مدیرجهادکشاورزی ابرکوه اضافه کرد: مبارزه با آفت پوره سن نیز در بیش از سه هزار500 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده و تا اواسط خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
غیب الهی ادامه داد: طرح مبارزه با آفات سن گندم در مزارع این شهرستان با نظارت 20 عضو شبکه مراقبت بخش دولتی و خصوصی اجرا می شود و دراین طرح حدود یکهزار و200 لیتر سم (دسیس) مصرف می شود.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان ابرکوه از سطح بیش از 17 هزار هکتار اراضی زیرکشت سالانه 190 هزارتن محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی تولید می کنند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

****
تاکید رئیس شبکه بهداشت و درمان بر برخورد با نهالستان های پسته مهریز
رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: وجود نهالستان های پسته در شهر و حوالی آن موجب شیوع مگس در شهرستان و آزار و اذیت مردم شده بنابراین با جدیت با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.
 سیدمهدی حسینی در جمع خبرنگاران مهریز افزود: وجود نهالستان های پسته درکنار سایر موارد مثل دامداری ها و گلخانه ها و شرایط آب و هوایی همگی در شیوع مگس در مهریز نقش دارد.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع مگس و پیشگیری از نارضایتی مردم ، طرح شناسایی و برخورد با متخلفان در شورای سلامت شهرستان مطرح شده است.
وی اظهار داشت: کسانی که دارای نهالستان پسته در حومه شهر هستند و این عامل موجب شیوع مگس شده باید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
حسینی افزود: هرچه به فصل گرما و تابستان نزدیکتر می شویم رعایت بهداشت و مقررات ضروری تر می شود .
این مسئول در خصوص روستای حاج محمدعلی از توابع دهستان تنگ چنار این شهرستان گفت: بخاطر دفع زباله و کاهش بیماری این روستا در سطح استان یزد نمونه شده است.
حسینی از اجرای طرح ارائه خدمات رایگان به مردم در مراکز بهداشتی و درمانی مهریز خبرداد و یادآور شد: در قالب این طرح کارشناسان بهداشت محیط با مراجعه به درمانگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستا و بررسی سلامتی مردم و انجام آزمایشات رایگان، اطلاعات سلامت مردم را در سامانه ای ویژه درج می کنند و بعد از آن با توجه به ریسک بیماری افراد به آنها کارت های سبز، زرد و قرمز برای پیگیری های بعدی و ادامه درمان ارائه می شود.
وی خدمات بهداشت و درمان رایگانی در زمینه تغذیه، روان پزشکی، سنجش قند و چربی خون و آزمایشات رایگان به ویژه برای پیشگیری از بعضی سرطان های متداول برای افراد بالای 30 سال در شهر و روستا و واکسن رایگان ضد هاری را از دیگر خدمات ارائه شده به شهروندان مهریزی برشمرد.
حسینی افزود: کسانی که افسردگی دارند یا مشکوک به آن هستند برای بررسی بیماری آنها به صورت رایگان به مراکز درمانی مراجعه کنند و خدمات این مراکز برای بررسی افسردگی تا قبل از ارجاع به روانپزشک رایگان است.
هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و در مهریز 50 برنامه ویژه این هفته برگزار می شود.
مهریز یک بیمارستان و 30 خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی دارد و مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.

*****
اسکواش باز یزدی کاپیتان تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا
نوید ملک ثابت اسکواش باز یزدی به عنوان کاپیتان تیم ملی بزرگسالان در رقابت های قهرمانی آسیا در هندوستان حضور خواهد یافت.
 با صدور ویزای کاروان ایران، تیم ملی اسکواش به نوزدهمین رقابت های قهرمانی آسیا در هندوستان اعزام می شود.
سرمربیان تیم ملی سیدمحمد حسین سنایی و فاطمه سادات حیدری و مسعود قره ضیاالدینی به سرپرستی امیرعزیزی پور دبیر فدراسیون کاروان ایران را در این رقابت های همراهی می کنند.
تیم ملی بزرگسالان ایران که در جدول این مسابقات به سیدهای 2 و سه آسیا برخورد کرده، آخرین بار 4 سال قبل در رقابت های آسیایی در کویت شرکت کرده بود.
نوید ملک ثابت در سال های گذشته در چند نوبت در مسابقات معتبر آسیایی شرکت کرده است.
47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار در یزد فعالیت دارند و هیات اسکواش یزد جزو هیات های برتر استان است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار