کد خبر: ۴۱۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 24 April 2017

به گزارش تابناک یزد،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» در سطح روستاهای سراسر استان، هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد تحرک در اشتغال مردم و پایدارسازی مشاغل روستایی است .

به گزارش ایسنا ، «امیر زین العابدین قمی» با حضور در نخستین نشست شورای اشتغال شهرستان بهاباد در سال جدید که در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های این نهاد در سال جاری، گفت: یکی از رویکردهای اصلی این نهاد در سال ۹۶ ایجاد اشتغال برای مددجویان و فرزندان مددجوی تحت پوشش است.

وی با بیان این که توانمند سازی و شکوفایی استعدادها و استقلال اقتصادی و خودکفایی نیازمندان و محرومان از اهداف مهم کمیته امداد است،‌ به اجرای طرح جامع مشاوره شغلی برای مددجویان تحت حمایت در سال جاری اشاره و تصریح کرد: بیش از پنج هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در طرح جامع مشاوره و هدایت شغلی شرکت می‌کنند.

به گفته‌ی زین‌العابدین قمی، این طرح با مشارکت حوزه حمایت و سلامت خانواده و حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اجرا می‌شود .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: این طرح به منظور شناسایی و استعداد یابی مددجویان، ترغیب، تشویق و هدایت شغلی جامعه هدف تحت پوشش متناسب با توان و استعداد آنان به مرحله اجرا در می‌آید، فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی خود اتکایی استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی و مهارت آموزی آموزش‌های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است .

وی گفت: طبق طرح جامع مشاوره شغلی، یک تیم مشاوره ای کامل به همراه پزشک عمومی برای بررسی وضعیت جسمی مددجویان، روان‌شناس جهت بررسی وضعیت شخصیتی، روحی و فکری، مددکار اجتماعی برای بررسی مشکلات اجتماعی و کارشناس مشاوره شغلی جهت ارائه مشاوره تخصصی شغلی به شهرستان‌های مختلف استان مراجعه و آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند .

زین العابدین قمی با اشاره به اجرای طرح «هر روستا، یک محصول»، اظهار کرد: طرح هر روستا یک محصول در سطح روستاهای سراسر استان اجرا می‌شود، هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد تحرک در اشتغال مردم و پایدارسازی مشاغل روستایی است .

این مسئول یاداور شد: سال گذشته یک هزار و ۸۱۸ فرصت شغلی با تخصیص حدود ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بانکی و امدادی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد و زمینه حرفه آموزی چهار هزار و ۵۹۴ مددجوی  تحت حمایت با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی و آموزشگاه‌های غیر دولتی نیز فراهم شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار