کد خبر: ۴۱۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 24 April 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با اشاره به وجود آفت‌های مختلف در مزارع استان، از مهار کرم خراط در مزارع گردوی علی‌آباد و نصرآباد یزد خبر داد.

«مرتضی فتاحی‌اردکانی»بابیان این که کرم خراط در مزارع گردوی علی آباد و نصرآباد استان یزد مهار شده است، اظهارکرد : طرحی تحت عنوان اختلال درجفت گیری پروانه چوب خوار گردو در منطقه علی آباد ونصرآباد اجرا شده که تاکنون نتایج مطلوبی داشته است.

وی با بیان این‌که این طرح در مساحت 20 هکتاری انجام شده است، ‌افزود: دراین طرح از ماده شیمیایی به نام «فرمون» استفاده شده که به دلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی باطبیعت سازگار است و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد .

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد در مورد روند اثرگزاری این ماده شیمیایی گفت: حشره ماده در زمان جفت‌‌گیری بویی ازخود ترشح می‌کند که حشره نر را متوجه خود می‌سازد، براساس این مکانیسم ماده‌ای که حشره تولید می‌کند به صورت مصنوعی ساخته شده که پس از آن حشرات برای جفت گیری دچار سردرگمی شده و به این شیوه آفت کنترل می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هزینه هر هکتار حدود یک میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: این طرح از اردیبهشت تا مهرماه سال گذشته انجام شده است.

فتاحی‌اردکانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: درصورت حمایت مسئولین ازجمله ستاد بحران استان یزد و سازمان مدیریت برنامه استان، این روش برای سال‌های متمادی دراستان اجرا می‌شود .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار