رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش یزد، با اشاره به نقش خانواده‌ها در هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کاربردی و متناسب با توان ذاتی آنها،‌ گفت: در استان یزد بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز پایه نهم تحت پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۱۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 24 April 2017

به گزارش تابناک یزد،رضا کرمی‌‎نژاد با اشاره به اینکه تاکنون هدایت تحصیلی در دوره دوم تحصیل برای دانش‌آموزان انجام شده است،‌ اظهار داشت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم(دوره اول) برای اولین بار در استان یزد انجام شد.

وی هدایت دانش‌آموزان بر اساس عملکرد دوره تحصیلی را از جمله ویژگی‌های هدایت تحصیلی در پایه نهم دانست و بیان کرد: بیش از 14 هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان یزد تحت پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار گرفتند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: به منظور انجام دقیق هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی جدیدکارگروه هدایت تحصیلی در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

وی برگزاری جلسات هم‌اندیشی، کارگاه‌ها و همایش‌های مختلف به منظور توجیه مشاوران، مدیران و معاونین مدارس را از جمله اقدامات انجام شده در این اداره دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی،  تمامی تلاش‌ها انجام می‌شود تا هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن انجام شود.

کرمی‌نژاد خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان به منظور عدم مشورت با افراد غیر مسئول در مورد نحوه و تعیین رشته تحصیلی، از جمله موارد حائز اهمیت در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد آمادگی هدایت دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس علاقه، استعداد، نیازهای جامعه، امکانات و محددویت‌های محیطی را به سمت انتخاب متناسب‌ترین رشته تحصیلی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار