رئیس سازمان قطار شهری شیراز و حومه نحوه کامل شدن خط یک متروی شیراز و امتداد مسیر به سمت میدان الله را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 25 April 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:اسدالله حاجی زمانی در شیراز اظهار داشت: برای بار نخست در سفر اخیر رئیس جمهور به شیراز تست گرم قطار از میدان الله تا میدان ولی‌عصر (عج) انجام شد و ریل مسیر آماده است، تونل کامل شده و برق آن نیز کشیده شده و ایستگاه‌ها آماده است تا تجهیزات آن کامل شود.
وی افزود: اگر تأمین اعتبار شد تا دو ماه پس‌ازآن این مسیر آماده جابجایی مسافر خواهد بود و به‌این‌ترتیب خط یک متروی شیراز به طول 24 کیلومتر از میدان احسان تا میدان الله کامل خواهد شد.
حاجی زمانی درباره نحوه تأمین اعتبار این خط مترو اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری به شیراز، نامه‌ای را خدمت امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ارائه کردیم تا مجوز 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت را برای بورس منتشر کنیم که اگر این امر صورت بگیرد تا دو ماه پس‌ازآن این خط کامل خواهد شد.
این مقام مسؤول ادامه داد: این 400 میلیارد تومان که به‌صورت اوراق مشارکت خواهد بود، اصل‌وفرعش 50 درصد در اختیار دولت و 50 درصد آن در تعهد شهرداری است.
وی همچنین گفت: ما 80 واگن دیگر نیاز داریم که تا پایان سال 40 واگن آماده خواهد شد که 20 واگن آن در ایران ساخته‌شده و 20 واگن دیگر نیز در چین ساخته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار