کد خبر: ۴۲۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 22 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، سال گذشته بیش از 32 میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی خیران یزدی برای اطعام و افطار نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هزینه شد.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای کمک رسانی به نیازمندان و فراهم سازی زمینه مشارکت گسترده اقشار مختلف جامعه در طرح های مشارکتی این نهاد و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

به گزارش سايت خبری کمیته امداد، غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان 50 هزار کیسه همیان مولا در سطح استان توزیع می شود، افزود: مردم نیکوکار استان می توانند در قالب طرح همیان مولا مواد خوراکی مورد نیاز برای حمایت از نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را داخل کیسه های همیان مولا قرار داده و تحویل امدادگران این نهاد دهند، تا در بین جامعه هدف تحت حمایت توزیع شود.

وی با بیان اینکه کیسه همیان مولا در محافل و مجالس خانگی قرآن کریم، مساجد و درب منازل توزیع می شود، افزود: سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد با مشارکت در طرح «همیان مولا» بیش از یک میلیارد و 590 میلیون ریال به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مساعدت کردند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان یزد با تاکید بر لزوم بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در خدمت رسانی بهتر به نیازمندان افزود: طرح اکرام ایتام، محسنین(حمایت از حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم)، اطعام و افطار نیازمندان، همیان مولا(مشارکت در تهیه ارزاق مورد نیاز محرومان)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)،عقیقه، نذر و قربانی، مفتاح الجنه و فطریه و کفاره از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که اجرای آنها در ماه رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است.  

وی با اعلام آمادگی این نهاد برای گستراندن سفره های افطاری با مشارکت خیران، خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 32 میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی خیران یزدی برای اطعام و افطار نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هزینه شد.

مشعلچی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سال گذشته دو هزار و 207 حامی نیکوکار در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان طرح های مشارکتی این نهاد پیوستند که از این حامیان857 نفر حامی طرح اکرام ایتام، 635 نفر حامی طرح محسنین (حمایت از حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم) و 715 نفر نیز حامی سایر طرح های مشارکتی این نهاد شدند.

وی افزود: هم اکنون 18 هزار و 139 حامی در استان یزد حمایت پنج هزار و 586 یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند و سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم مساعدت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار