ولی خب برخی از بدنه اصلاح طلبان می گویند او نباید رای مردم را نادیده بگیرد مخصوصا با توجه به اینکه با حضور او در شهرداری واستعفا از شورای شهر، مهدی چمران خواهد توانست وارد شورای شهر شود و تمامیت اصلاح طلب شورا از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۴۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 22 May 2017
پیروزی اصلاح طلبان در شورای شهر قطعی شده و حالا سوال جدی این است که اعضای جدید شورای شهر،‌چه کسی را به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهندکرد؟یکی از گزینه های اصلی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران محسن هاشمی است. متولد 1340 است و 56 ساله. بزرگترین پسر مرحوم هاشمی رفسنجانی که در انتخابات جمعه گذشته نفر اول شورا شده. با رای حدود دو میلیونی و البته سه برابر نفر اول های تمام دوره های شورا تاکنون. کرباسچی دیروز به انتخاب گفته که او گزینه اصلی شهرداری تهران است ولی خب برخی از بدنه اصلاح طلبان می گویند او نباید رای مردم را نادیده بگیرد مخصوصا با توجه به اینکه با حضور او در شهرداری واستعفا از شورای شهر، مهدی چمران خواهد توانست وارد شورای شهر شود و تمامیت اصلاح طلب شورا از بین خواهد رفت. حالا به جز او که عضو شورای شهر و البته در آستانه ریاست شورای آینده است:

1. اسحاق جهانگیری: متولد 1336 است و 60 ساله. پدیده انتخاب ریاست جمهوری به خصوص در دوران مناظره ها بود. در حال حاضر معاون اول رئیس جمهور است و پیش از این دو دوره وزیر صنعت و معدن بوده است و البته سابقه استانداری اصفهان و نیز نمایندگی مجلس را هم دارد. او انتقادات جدی به قالیباف به عنوان شهردار فعلی تهران وارد کرده و می تواند در قامت آلتر ناتیو ایده آل ظاهر شود. گزینه جانشینی او برای پست معاون در دولت روحانی که شنیده ها حاکی از این است که زنگنه جانشین او خواهد شد.

2. عباس آخوندی: متولد 1336 است و 60 ساله. وزیر راه و شهرسازی فعلی که سابقه وزارت مسکن دوره دوم هاشمی و معاونت سیاسی وزارت کشور را هم داشته است. در وزارت راه با دو اقدام توسعه ریلی و نیز خرید هواپیما کارنامه نسبتا موفقی داشته و توانسته از دو استیضاح مجالس نهم و دهم هم جان سالم به در ببرد.

3. محسن صفایی فراهانی: متولد 1327 است و 69 ساله. معاونت طرح و برنامه وزارت صنایع سنگین، معاون و قائم مقام وزارت صنایع سنگین،‌ مدیریت عامل شرکت ،‌تاسیس شرکت های فراب و مپنا، ریاست رئیس فدراسیون فوتبال ایران، نمایندگی مردم تهران در مجلس ششم، قائم مقامی وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوابق اوست.

4. محسن علیزاده: متولد 1335 است و 61 ساله. حالا رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و عضو هیأت مدیره سازمان منطقه سازمان منطقه آزاد کیش است. قبلا در دولت اول اصلاحات استاندار خراسان بوده و در دولت دوم، ‌معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی. از او به عنوان یکی از گزینه های شهرداری مشهد هم نام می برند.

5. حبیب الله بی طرف: متولد 1335 است و 61 ساله. در حال حاضرمعاوم مهندسی،پژوهشی و فناوری وزیر نفت ایران (بیژن نامدار زنگنه) و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران است. قبلا استاندار یزد، در دولت هاشم رفسنجانی معاون وزیر نیرو و در دولت اصطاحات ،‌ وزیر نیرو نبوده است.

6. پیروز حناچی: متولد 1342 است و 54 ساله. درحال حاضر معاون شهرسازی و معماری مسکن وزارت راه و شهرسازی است و در دوران وزارت عبدالعلی زاده در وزارت مسکن یعنی 8 سال اصطلاحات، در همین سمت بوده است.

7. علی عبدالعلی زاده: علی عبدالعلی زاده متولد 1333 است. او در حال حاضر مشاور عالی وزیر کشور در امور مناطق است و پیش از این نمایندگی در مجلس دوم و سوم، استانداری آذربایجان شرقی در دولت هاشمی رفسنجانی و 8 سال وزارت کشور در دوره اصطلاحات را در کارنامه خود دارد.

منبع: هفت صبح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار