مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد از انجام افزون بر سه هزار برنامه به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در این استان خبر داد .
کد خبر: ۴۲۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 23 May 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ محمد رجبی افزود: فتح خرمشهر توسط رزمندگان جانبرکف اسلام در دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: آزاد سازی غرور آفرین شهر خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس از منزلت و ارزش بس بالایی برخوردار است و باید همواره زنده نگه داشته شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: برای بزرگداشت روز سوم خرداد و فتح خرمشهر در ماه شعبان توسط دستگاه های مختلف ، مردم و تشکل ها برنامه های مختلفی در سطح استان پیش بینی شده است.
رجبی گفت: مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور منور شهدا ، سرکشی به خانواده های معزز شهیدان ، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی ، حضور بسیجیان در آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه و برپایی نمایشگاه های عکس انجام می گیرد.
وی افزود: جلسه های سخنرانی و تبیین ابعاد عملیات بزرگ بیت المقدس ، برگزاری مسابقات و همایش های بصیرتی و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری نیز از دیگر برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در یزد است.
این مسئول گفت: تبیین ابعاد مختلف سوم خرداد به مردم و نسل جوان از مسائل مهمی است که بنحو شایسته و جدی در سطح استان با حضور رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس انجام می گیرد.
رجبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: در آزاد سازی خرمشهر افزون بر یک هزار نفر از رزمندگان استان یزد در عملیات بیت المقدس حضور داشته اند که تعدادی از آنها به شهادت رسیده اند.
رزمندگان اسلام در سال 1361 در عملیات بیت المقدس شهر خرمشهر را از دست رژیم صدام آزاد کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار