مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از تخصیص بیش از پنج میلیارد ریال برای عمران و آبادانی و پیشرفت امام زاده عبداله بافق خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 25 May 2017
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام حسین زارع زاده  اظهار داشت: این رقم اعتبار امسال از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص یافته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ابراز امیدواری کرد: تا با همکاری و حمایت همه جانبه و درآمد امام زاده عبدالله ،شاهد وضعیتی متناسب با شان و منزلت این امام زاده واجب التعظیم باشیم.
وی گفت: برخی از امکانات صحن و سرای این امام زاده به ویژه سرویس های بهداشتی، مناسب نیست و چنانچه اتوبوسی از زائران برای زیارت مرقد این بزرگوار به بافق سفر کنند، برای تجدید وضو دچار مشکل می شود .
این مسوول تصریح کرد: شهرستان های استان یزد از نظر تعداد موقوفات و بقاع متبرکه در رده خوبی قرار دارند اما امامزاده عبدالله این شهر از نظر درآمد دومین امام زاده استان یزد به شمار می رود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : شهرستان بافق نیز از جمله شهرستانهایی است که موقوفات زیادی دارد و امامزاده عبدالله به لحاظ داشتن موقوفات زیاد از موقعیت خاص برخوردار است.
زارع زاده با بیان اینکه بقعه متبرکه امام زاده عبدالله بافق چایگاه دوم درآمد امام زادگان و بقاع استان یزد را داراست گفت: با توجه به این درآمد خوب، تاکنون هیچ نشانه ای از پیشرفت وجود ندارد و فقط وصله کاری هایی انجام شده ولی کار شاخص و اثر گذار صورت نگرفته است.
وی آمار زیاد موقوفات را عاملی برای اهمیت کار اداره اوقاف در شهرستان بافق عنوان و تصریح کرد: در بازدید های گذشته احساس کردم تغییر در اداره آستان مقدس این امام زاده (ع)، یکی از مطالبات مردمی است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن ابراز تاسف از سوء مدیریت و سو استفاده های سالهای گذشته خاطر نشان کرد: مقاومت هایی برای تغییر رییس اداره صورت گرفت که خوشبختانه با درایت و رایزنی با برخی دوستان در بافق تعدادی نیروی کاری دلسوز با تعهد و دارای تخصص برای ادامه کار انتخاب شدند و هم اینک شاهد برداشتن گامهایی به سمت مناسب سازی هستیم.
وی افزود: آستان مقدس به جهت داشتن مدیریت و هییت امنا توانمند از وضعیت قبلی به سمت رشد و تعالی پیش رفته و ظرف 6 ماه آینده شاهد نشانه های پیشرفت و توسعه خواهیم بود.
این مسوول همچنین از تدوین طرح جامع امامزاده عبدالله بافق خبر داد و خاطرنشان کرد: باید با دقت بیشتر و با در نظر گرفتن کل فضای شهری توسعه آستان مقدس این امام زاده انجام شود.
وی، رشد و پیشرفت و گسترش امامزاده را عاملی برای توسعه شهر بافق دانست و ابراز امیدواری کرد: این آستانه مقدس باعث کسب درآمد برای مردمان این دیار شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه از هیچ کمکی برای پیشرفت این صحن و سرا دریغ نخواهد شد گفت: سالهای گذشته وام چهار درصد که همه آرزوی دریافت آن را دارند برای این امامزاده پیشنهاد شده که از سوی رئیس وقت اداره اوقاف بافق پذیرفته نشد.
به گزارش ایرنا،امام زاده ظهیر الدین عبدالله بن موسی بن جعفر (علیه السلام) و برادر امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است.
مورخان بنای اولیه امامزاده عبدالله بافق را متعلق به قرن پنجم هجری می دانند و از زیبایی و شکوه گنبد آن ستایش می کنند چون گرد بودن گنبد امامزاده عبد الله بافق از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار