کد خبر: ۴۳۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 26 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، جمعی از پاتالوژیست های کشور با حضور در حیاط ساختمان سازمان نظام پزشکی کشور، نسبت به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر ورود فارغ التحصیلان علوم پایه به آزمایشگاه ها اعتراض کردند.

تعدادی از پاتالوژیست های کشور روز گذشته به نشانه اعتراض به تصمیم نادرست وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از فارغ التحصیلان علوم پایه در تشخیص بالینی بیماران، در محل سازمان نظام پزشکی کشور حضور یافتند.

این افراد به نمایندگی از پاتالوژیست های کشور، از شورای عالی نظام پزشکی خواستند که اعتراض آنها را به گوش مسئولان وزارت بهداشت برسانند و از حقوق آنها دفاع کنند.

دکتر فرید کرمی نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، به خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت با تصمیمی که در ارتباط با فارغ التحصیلان علوم پایه گرفته است، باعث شده در حوزه پزشکی عقبگرد داشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان علوم پایه در کشور، ادامه داد: این افراد می بایست در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مشغول کار شوند، زیرا آموزش بالین ندیده اند که بتوانند با بیمار در ارتباط باشند.

کرمی گفت: متاسفانه لابی های قوی این افراد در وزارت بهداشت باعث شده تا وزیر را مجاب کنند که فارغ التحصیلان علوم پایه به عنوان متخصص آزمایشگاه مشغول کار شوند. در حالی که نمی توان یک تخصص را از دو منبع پذیرش کرد.

وی از رشته پاتالوژی به عنوان مادر طب بالین نام برد و افزود: این اقدام باعث نابودی طب خواهد شد. زیرا، سپردن اداره آزمایشگاه و امضای جواب پزشک به غیر پزشک، به سلامت مردم و بیماران آسیب خواهد زد.

به گزارش مهر، نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت بنگاه کاریابی نیست، گفت: کجای دنیا، نفع بیمار در این است که کار پزشک را یک غیر پزشک انجام دهد.

وی افزود: انجمن آسیب شناسی ایران در اعتراض به این اقدام وزارت بهداشت، شورای عالی نظام پزشکی را خطاب قرار داده و از اعضای این شورا می خواهد که نسبت به این تصمیم نادرست واکنش نشان دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار