مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان اینکه حدود 70 درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت استفاده می‌شود گفت: افزون بر 30 درصد انرژی الکتریکی توسط 26 مشترک بزرگ صنعتی استان مصرف می‌شود
کد خبر: ۴۳۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 27 May 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدحسن صباغ زادگان  با اشاره به اینکه استان یزد یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور را دارد و قطب تولید انرژی الکتریکی محسوب می شود اظهار کرد: باوجود پتانسیل بالای تولید برق و همچنین ارتباط با 5 نیروگاه کشور از طریق 5 خط 400 کیلوولت، پایداری مناسبی در شبکه این استان پدید آمده که شرایط را برای صنعت مطلوب کرده است.
وی افزود: در استان 2 هزار و 460 مگاوات برق با استفاده از سوخت فسیلی تولید می‌شود با این حال اقدامات خوبی در سال گذشته برای گرفتن مجوز و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد اضافه کرد : در مجموع در کشور 370 مگاوات قرارداد خرید تضمینی 20 ساله برق منعقد شده که از این میزان، در استان یزد 70 مگاوات قرارداد خرید تضمینی منعقد شد که 20 تا 30 مگاوات آن تا پایان سال 96 وارد مدار می‌شود.
صباغزادگان با بیان اینکه استان یزد جزو استان‌های با کمترین میزان خاموشی در کشور است خاطرنشان کرد: عبور از پیک‌بار تابستان سال گذشته بدون خاموشی، با تعامل و همکاری صاحبان صنایع، مردم و همکاران ما در صنعت برق استان به‌دست‌آمد و امیدواریم این امر در تابستان امسال هم تداوم داشته باشد.
وی یادآور شد: سال گذشته همکاری صنایع در اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات و طرح ذخیره عملیاتی بسیار موثر بود و امیدواریم با توجه به اینکه این شرکت 26 مشترک با با دیماند مصرفی بالای هفت مگاوات دارد پیک بار امسال را با همکاری این صنایع بدون مشکل سپری کند.
هم اکنون تعداد مشترکان صنعت برق استان یزد 621 هزار و 753نفر در بخش های خانگی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و تجاری است که سهم صنعت 70درصد اعلام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار