معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به مجموعه فعالیت‌های این نهاد در بخش بیمه و درمان، همکاری و مساعدت بیشتر خیران برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مددجویان تحت حمایت به‌ویژه در ماه مبارک رمضان را مهم و ضروری دانست .
کد خبر: ۴۳۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 27 May 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدحسین جمالپور بابیان اینکه 637 مددجوی بیمار تحت حمایت نیازمند توجه ویژه و مساعدت خیران هستند، گفت: طبق نیازسنجی انجام‌شده از مددجویان بیمار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد، 480 نفر نیاز به مساعدت در پرداخت هزینه‌های درمانی و 157 بیمار نیز نیازمند لوازم پزشکی ازجمله ویلچر، تشک طبی، تخت، دستگاه اکسیژن ساز، فشارسنج و دستگاه تست خون هستند، 46 درصد از این بیماران ساکن شهرستان تفت و بیشتر سالمند هستند.

وی بابیان اینکه مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند با مشارکت در طرح «شفا» نسبت به برطرف کردن نیازهای درمانی مددجویان بیمار تحت حمایت مساعدت کنند، افزود: سال گذشته مردم خیر استان با مشارکت در طرح شفا یا همان کمک به درمان مددجویان رشد ۱۷درصدی را در این بخش رقم زدند، این در حالی است که هم‌اکنون ۶۴۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه فعالیت‌های درمانی این نهاد به سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان معطوف است، افزود: کمیته امداد در بسته بیمه مکمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می‌کند و مددجویان در قالب این طرح از فرانشیز دارو، بستری، هزینه نگهداری سالمندان، آزمایشگاه بهره‌مند می‌شوند؛ بیمه درمانی نیز شامل مددجویانی است که دفترچه درمانی دارند که در این حوزه تنها مددجویان شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. 

وی تصریح کرد: کمیته امداد پس از تصویب قانون بیمه همگانی به‌عنوان یکی از سازمان‌های اصلی چهارگانه بیمه انتخاب‌شده و پوشش بیمه پایه درمان، مکمل و حمایت همه‌جانبه از اقشار آسیب‌پذیر و قشر ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده است.

جمالپور افزود: این نهاد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توان‌بخشی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی مددجویان، پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری و سرپایی مددجویان، طرح تغذیه کودکان کمتر از شش سال در بهبود شرایط زندگی مددجویان ارائه می‌دهد.

وی تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش را ۱۰ هزار و ۳۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: سه هزار و ۸۵۶ بیمه‌شده مرد و شش هزار و ۵۳۲ بیمه‌شده زن از خدمات درمانی و بیمه‌ای این نهاد در سال ۹۵ بهره‌مند شده‌اند، طی سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال در زمینه هزینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۲۴ بیمار نیازمند نگهداری تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: ۸۶ بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به بیماری‌های هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی، پیوند کلیه و دیالیزی و همچنین ۵۶۲ بیمار صعب‌العلاج مبتلا به شدید پوستی، داخلی، ریوی، سیستم ایمنی، عفونی حاد، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، مزمن روانی، مزمن چشم، اختلالات عصبی مزمن، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات شدید حسی و حرکتی، بیماری‌های شدید استخوانی و مفصلی، انواع سندروم‌ها، اقسام سرطان‌ها و بیماری‌های مادرزادی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.

وی بابیان اینکه در سال ۹۵ بیش از دو میلیارد ریال توسط نیکوکاران یزدی در طرح شفا به بیماران تحت حمایت مساعدت شده است، تصریح کرد: طرح شفا طرحی است که بر اساس آن مردم می‌توانند به‌عنوان حامی، تأمین مالی بخشی از هزینه‌های معالجه و درمان بیماران  خاص، صعب‌العلاج و پرهزینه که نیازمندی آن‌ها به تائید اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد رسیده است را متقبل شوند، به این صورت که  حامی متعهد می‌شود به‌صورت دائم و یا برای مدت مشخص، ماهیانه مبلغی را به بیمار تحت حمایت خود و یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولان درمان کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات هستند،پرداخت کند.

جمالپور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۰۱ مرکز درمانی شامل ۲۲پزشک عمومی، ۷۷ متخصص، ۱۳ بیمارستان، ۴۷ داروخانه، ۱۵ درمانگاه، ۱۴ مرکز خدمات تشخیصی، پنج دندانپزشکی و هشت مرکز متفرقه با این نهاد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‎های مختلفی ازجمله پرداخت هزینه‌های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکیلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می‌شود، سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال برای این منظور پرداخت‌شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در خصوص عملکرد بخش بهداشت و درمان این نهاد در خصوص تأمین امنیت تغذیه کودکان گفت: سوءتغذیه یکی از بیماری‎های شایع در میان کودکان است که در صورت بی‌توجهی به این امر معضلات و مشکلات غیرقابل جبرانی در آینده برای آنان ایجاد می‌شود و هم‌اکنون یک هزار 600 کودک تحت حمایت تغذیه‌ای این نهاد قرار دارند که سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۶۴  میلیون ریال برای تهیه بسته‎ غذایی کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوءتغذیه هزینه شده است.

وی بابیان اینکه بیمه اجتماعی مددجویان یکی از دغدغه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: طی سال ۹۵ بیش از ۳۵ میلیارد ریال برای حق بیمه تأمین اجتماعی سه هزار و ۱۸۴ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال پرداخت ‌شده است .

جمالپور  در پایان کمک به ارتقای شاخص‎های بهداشتی مددجویان را یکی دیگر از اقدامات مهم انجام‌شده در این بخش برشمرد و افزود: احداث و مرمت سرویس بهداشتی، حمام و توزیع سبد کالاهای بهداشتی بین مددجویان ازجمله اقدامات انجام‌شده برای ارتقای شاخص‎های بهداشتی مددجویان تحت حمایت در سال گذشته بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار