کد خبر: ۴۳۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 28 May 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که اخذ وجه از اولیاء بابت ثبت نام در «کلاس‌های هوشمند» اجباری نیست و تعیین میزان آن در اختیار خود مدرسه و بر مبنای مشارکت داوطلبانه اولیاء است.

فریبرز حمیدی در پاسخ به اینکه اخیرا برخی مدارس در هنگام ثبت نام نسبت به دریافت وجه از اولیاء بابت حضور فرزندشان در کلاس‌های درس هوشمند اقدام می‌کنند گفت: مشارکت اولیاء در تامین تجهیزات مدرسه امری داوطلبانه و میزان آن در اختیار خود مدرسه است و مبنای آنها مشارکت داوطلبانه اولیاست نه اینکه اجباری در کار باشد.

وی در ادامه  با اشاره به برگزاری دوره های آموزش هوشمندسازی برای معلمان در قالب دوره‌های ضمن خدمت اظهار کرد: دوره مقدماتی این آموزش از بهمن ماه با شرکت 10 هزار معلم شروع شد و در اسفند و فروردین ماه هم 130 هزار نفر به این طرح پیوستند.

معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش  افزود: 10 هزار نفر دیگر هم اخیرا وارد دوره‌ها شدند و در مجموع می‌توان گفت دوره‌های هوشمندسازی برای 150 هزار معلم برگزار شده است. هوشمندسازی در مدارس در حال توسعه است و سعی کردیم شرایطی را ایجاد کنیم تا مدارس به سمت استفاده از فناوری‌ها حرکت کنند.

حمیدی با بیان اینکه شرکت در دوره‌های ضمن خدمت هوشمندسازی مدارس نیازمند به پرداخت هیچ گونه وجهی نیست گفت: معلمان یک ریال هم برای شرکت در این دوره ها نباید بپردازند، اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده و هرمعلمی بر اساس کدپرسنلی خود وارد سامانه شده و تحت آموزش قرار می‌گیرد و نیازی به پرداخت وجه نیست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار