کد خبر: ۴۳۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 28 May 2017
به گزارش تابناک یزد،همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تقاضا برای اقلام اساسی مردم افزایش می‌یابد و در این بین انتظار بر آن است مسئولین با اخذ تدابیری همچون افزایش تیم‌های نظارتی و سایر اقدامات از بروز هر نوع مشکلی مانند گران فروشی، احتکار و کمبود در بازار جلوگیری کنند.

هر چند دستورالعمل تنطیم بازار و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی برای تامین مایحتاج اصلی مردم توسط ارگان های مختلف در حال اجرا است اما کاهش قدرت خرید مردم بر هیچ کسی پوشیده نیست و متاسفانه گلایه اغلب مردم در شرایط فعلی بالا بودن قیمت‌ها است.

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار ما نرخ برخی از اقلام پر مصرف مردم در این ایام به شرح زیر است:

برنج

برنج به عنوان غذای اساسی اکثر مردم در بازار امروز مانند دیگر ایام سال در روز‌های ماه مبارک رمضان هم همچنان با تقاضای زیادی روبه‌روست. برنج درجه یک ایرانی هر کیلو 15 هزار تومان و برنج درجه دو ایرانی هر کیلو 10 هزار تومان عرضه می‌شود و همچنین برنج هندی نیز به قیمت هر کیلو 5 هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

قند و شکر

در شرایط فعلی قیمت مصرف‌کننده هز کیلو شکر 2 هزار و 850 تومان و هر کیلو قند نیز 3 هزار و 500 تومان می‌باشد.

روغن

روغن نباتی جامد 5 کیلویی 23 هزار و 500 تومان، روغن مایع (810 گرمی) مخلوط 4 هزار و 400 تومان و همچنین روغن مایع آفتاب‌گردان (810 گرمی) 5 هزار و 350 تومان در مغازه‌ها و فروشگاه‌خا عرضه می‌شود.

رطب

رطب به عنوان یکی از اقلام سنتی که در این ماه با تقاضای زیادی از سوی روزه داران مواجه می‌شود نیز به قیمت هر کیلویی 11 هزار تومان به فروش می‌رسد.

حبوبات

در حال حاضر قیمت هر کیلو عدس 7 هزار و 500 تومان، نخود درشت درجه یک هر کیلو 12 هزار تومان و هر کیلو لپه نیز 9 هزار و 500 تومان می‌باشد. همچنین هر کیلو لوبیا قرمز 7 هزار و 500 تومان و لوبیا چیتی نیز به قیمت 11 هزار تومان به فروش می‌‌رسد.

مرغ و تخم‌مرغ

بعد از افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در حال حاضر هر کیلو مرغ گرم 7 هزار و 800 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. تخم مرغ معمولی نیز هر کیلو 4 هزار و 900 تومان و تخم مرغ سیمرغ نیز کیلویی 5 هزار و 600 تومان به فروش می‌رسد.

انواع سبزیجات

قیمت هر کیلو سبزی خوردن و سبزی خورشتی بسته به کیفیت آن از هزار و 50 تومان تا 2 هزار تومان می‌باشد. انواع پیاز نیز از هزار و 700 تا 3 هزار و 500 تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار