استاندار یزد بر راه اندازی هرچه سریعتر سامانه حمل و نقل استان در سال جاری تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 29 May 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نخستین جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان با تبیین اهمیت بهره گیری از دانش روز برای رسیدگی، نظارت و تسهیل امور و بخصوص در زمینه حمل و نقل افزود: راه اندازی سامانه های مختلف مورد نیاز و سایت ها بخصوص در استان یزد که در فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور نمونه و سرآمد است، کار سختی نیست و باید در این خصوص اقدام های شایسته بعمل آید.
وی با تاکید بر 2 خطه شدن محور ریلی استان گفت: حدود 80 درصد 2 خطه مسیر ریلی استان انجام شده که امید آن می رود تا پایان امسال به بهره برداری کامل برسد.
میرمحمدی گفت: راه اندازی و بهره برداری کامل از خطوط ریلی در استان بصورت 2 خطه، علاوه بر بهبود مبادلات و حمل و نقل در کاهش هزینه ها و آسایش مردم و صنایع نقش اساسی دارد.
استاندار یزد گفت: رعایت مقررات در صنعت حمل و نقل از مواردی است که باید مسئولان امر با جدیت پیگیر آن باشند و اگر مشکلی وجود دارد بررسی و هرچه سریعتر رفع شود.
میرمحمدی با تشریح اهمیت اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و حکرت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: برش استانی برنامه های اقتصاد مقامتی تهیه شده و با هماهنگی دستگاه های مختلف و مردم اجرا می شود.
وی در ادامه در خصوص برپایی نمایشگاه های مختلف صنعتی و تولیدی در داخل و خارج از کشور گفت: هدف حضور در نمایشگاه های مختلف و برپایی آنها باید توسعه صادرات باشد.
استاندار یزد گفت: برپایی نمایشگاه ها و حضور در آنها در طول سال موضوع مهمی است که توام با برنامه و هدف قراردادهای صادراتی و معرفی کالاها و اجناس تولیدی استان باشد.
میرمحمدی گفت: در موضوع صادرات باید همه مسائل زیرنظر اتحادیه صادرکنندگان انجام و آمار صادرات و صادرکنندگان باید دقیق و شفاف باشد.
در این جلسه تعدادی از مدیران صنعتی و تولیدی استان درخصوص تجارت خارجی و تحلیل صادرات و واردات دیدگاه های خود را مطرح کردند و گزارش اتحادیه صادرکنندگان نیز ارائه شد.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی ، رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار