کد خبر: ۴۳۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 29 May 2017
به گزارش تابناک یزد،رییس اورژانس استان یزد با بیان این که آموزش‌های عمومی اولین قدم در راستای کاهش سوانح موتور سیکلت‌ها است، ‌گفت: بیشترین آسیب دیدگان سوانح موتور سیکلت در یزد مربوط به رده‌ سنی 25 تا 30 سال است.
دکتر«احمد دهقان» با بیان این که هر ساله در شهریور ماه به دلیل اوج مسافرت‌ها شاهد افزایش تصادفات هستیم اظهار کرد: در سال گذشته 14 هزار و 627 نفر تصادفات شهری ثبت شده است .

وی بیان این که حدود 60 درصد مردم یزد موتور سوار هستند افزود: بیش ترین آسیب دیدگان سوانح موتور سیکلت ها در رده‌ی سنی 25 تا 30 سال گزارش شدند.

دهقان در ادامه با اشاره به این که 70 درصد ضربه هایی که علت فوت افراد شده، ضربه به ناحیه سر بوده است خاطرنشان کرد: در سال 95 تعداد 34 نفر در شهر و 37 نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار تنها مربوط به فوت در صحنه و یا موقع انتقال به بیمارستان است .

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اولین قدم در جهت کاهش تصادفات آموزش عمومی است، تأکید کرد: مردم باید نحوه‌ صحیح استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه را یاد بگیرند .

وی از دیگر اقدامات در راستای کاهش تصادفات را برنامه‌ریزی در حوزه‌ موتور سیکلت‌ها و استفاده از کلاه‌ایمنی دانست و بیان کرد: متأسفانه علی رغم شهره بودن شهر یزد به شهر دوچرخه‌ها،‌ هیچ علائم خط کشی ویژه دوچرخه سواران در معابر این شهر دیده نمی ‎ شود.

دهقان در پایان از خانواده‌ها خواست تا درحد امکان اجازه استفاده از موتور سیکلت  را به فرزندان خود ندهند و یا نکات ایمنی را رعایت کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار