رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: جایزه ۳ ستاره تعالی فرهنگی پس از ارزیابی یک ساله عملکرد معاونت‌های فرهنگی در دادگستری استان‌های سراسر کشور به استان یزد تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۳۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 29 May 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت انجام اقدامات فرهنگی در دستگاه قضا گفت: تدوین برنامه‌های فرهنگی در قوه قضائیه به دلیل حساسیت و نوع کار باید بیشتر مورد اهتمام باشد و همه در هر بخش و قسمت، ضمن ایفای وظایف شغلی برای تحقق اهداف فرهنگی تلاش کنند.

وی با بیان این که دادگستری استان یزد موفق به کسب جایزه تعالی فرهنگی شده است گفت: با هدف مقایسه فعالیت‌های فرهنگی در دادگستری استان‌ها و ایجاد رقابت سالم، ایجاد انگیزه و سرعت بخشی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، این ارزیابی‌ها توسط معاونت فرهنگی قوه قضاییه صورت گرفته است و استان یزد نیز در این ارزیابی موفق به اخذ جایزه تعالی فرهنگی شد.

این مقام قضایی فرهنگ و برنامه ریزی فرهنگی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه دانست و بیان کرد: هدف بعثت پیامبران، تثبیت دین و تبیین و تحقق اخلاق در جامعه با تکیه بر کار فرهنگی امکان پذیر است.

حبیبی، با بیان اینکه باید برای جلوگیری از ناهنجاری در جامعه، مقابله به ضد ارزش‌ها و همچنین بی اثر کردن برنامه‌های ضد دینی و ضد فرهنگی دشمنان برنامه داشت، تصریح کرد: برای رشد و پیشرفت یک جامعه باید فرهنگ آن جامعه بر معیار‌های عقلایی و اخلاقی شکل بگیرد تا دشمنان نتوانند با حربه‌های تبلیغاتی و استفاده از تزویر و ریا، معاویه گونه جامعه اسلامی را از اهداف و آرمان‌هایش دور کنند.

وی با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد "اِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرواْ مَا بِآنفُسِهِم. " اظهار کرد: وقتی خدواند در این آیه تأکید دارد که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر اینکه آن‌ها خودشان بخواهند، اینجا نقش فرهیختگان فرهنگی بیشتر روشن می‌شود که چگونه باید با برنامه‌های فرهنگی، جامعه را به سمت یک جامعه دینی و اخلاقی سوق داد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ابراز کرد: برنامه‌های فرهنگی در دستگاه قضایی در چند طیف و با توجه به مخاطبان مختلف در حال انجام است که به نظر می‌رسد در کنار کار فرهنگی برای کارکنان دستگاه قضایی باید برنامه‌های فرهنگی اثر گذار برای طیف مخاطب دستگاه قضایی و عموم جامعه با جدیدت بیشتر دنبال شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: جایزه ۳ ستاره تعالی فرهنگی پس از ارزیابی یک ساله عملکرد معاونت‌های فرهنگی در دادگستری استان‌های سراسر کشور به استان یزد تعلق گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار