سیاست دولت ترامپ در قبال ایران سیاست خطرناک و ناقص است.
کد خبر: ۴۳۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 29 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از گاردین دونالد ترامپ اخیرا به عربستان سعودی سفر کرد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت و در این سفر سخنانی درباره  اسلام و ایران گفت که شاید به مزاج میزبان و برخی کشورهای عربی خوش آمده است اما این سخنان مانند ایجاد یک میدان مین خطرناک است و باید آمریکا را نگران کند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه افزود: اعمال فشار علیه ایران شاید اقدامی نمادین در راستای دوری جستن از سیاست‌های اوباما در قبال ایران و منطقه باشد و مورد استقبال جمهوری‌خواهان کنگره نیز قرار گیرد اما خطراتی را نیز در پی دارد: ضربه زدن به توافق هسته‌ای، متوقف شدن مبارزه با داعش و درگیر شدن شدید آمریکا در منازعات منطقه.  

در ادامه این گزارش آمده است: اگرچه کنگره و کاخ سفید درباره اعمال فشار علیه ایران چه از طریق تحریم و چه از طریق فروش سلاح به کشورهای منطقه، با ترامپ موافق هستند اما این اقدامات در نهایت به آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران منتهی می‌شوند؛ اقدامی که در حقیقت توافق هسته‌ای، ایران را ملزم به عقب‌نشینی از آن نمی‌کند اما سیاست‌مداران خواهان پاسخ آمریکا به این اقدام هستند و استدلال می‌کنند که این اقدام روح توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

گاردین نوشت: در سطح وسیع‌تر جمهوری‌خواهان و کاخ سفید دائما سیاست اوباما در قبال ایران را نرم توصیف کرده و استدلال می‌کنند توافق هسته‌ای به ایران اجازه بی‌ثبات کردن منطقه را داده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: متأسفانه سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران از پایه ناقص است؛ برای مثال سیاست همیشگی و مورد نظر کنگره در قبال تحریم را در نظر بگیرید: ترامپ در پاسخ به آزمایش موشکی ایران تحریم‌های جدید علیه این کشور وضع کرد که این اقدام خطرانی را به دنبال دارد و می‌تواند توافق هسته‌ای را به چالش بکشد و علاوه بر این میان آمریکا و متحدان اروپایی که از برجام تا حد زیادی خشنود هستند، شکاف ایجاد کند.

در ادامه این گزارش آمده است: انتخابات ایران ثابت کرد که مردم این کشور به حمایت از برجام ادامه می‌دهند و به دنبال تعامل با جهان هستند؛ اگر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال شود و این اقدام موجب از میان رفتن توافق هسته‌ای شود در این صورت این آمریکاست که در جوامع بین‌المللی مقصر شناخته خواهد شد.

گاردین در ادامه ضمن اشاره به سفر اخیر ترامپ و توافق فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان و نیز اعلام حمایت از این کشور در بحران یمن نوشت: در وهله اول این اقدامات جنبه نمادین داشته و خطراتی را نیز به دنبال خواهند داشت، اگرچه ایران از انصارالله در یمن حمایت می‌کند اما انصارالله به صورت کامل نماینده ایران در این کشور نیستند و ورود آمریکا به جنگ داخلی یمن تنها نیروهای آمریکایی را در باتلاق این جنگ فرو خواهد برد و فاجعه حقوق بشری در این کشور را افزایش خواهد داد اما ایران چیزی از دست نخواهد داد.

در پایان گزارش گاردین آمده است: در نهایت با وجود اظهارات ترامپ در ریاض، نه رئیس جمهور و نه کنگره سیاست منسجمی در قبال ایران ندارند؛ آرزوی سرسخت‌تر از اوباما ظاهر شدن در برابر ایران غیر قابل درک است و این سیاست دولت ترامپ در برابر ایران خطر شکست خوردن توافق هسته‌ای و از بین رفتن منافع آمریکا را در پی دارد و به سختی این استراتژی برنده است.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار