امروز یعنی روز دوشنبه را در یزد بعنوان روز بدون پلیس نامگذاری کردند. آنطور که مسولان راهنمایی و رانندگی یزد می گویند در این روز قرار است پلیس در صحنه نباشد و دوربین ها ناظر و ثبت کننده تخلفات باشند.
کد خبر: ۴۳۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 29 May 2017
به گزارش تابناک یزد،صبح امروز هم که از برخی میادین شهر گذر کردیم ماموران راهنمایی و رانندگی را مشاهده نکردیم، مامورانی که در سرما و گرما در نقاط حساس و البته ناپیدای شهر در کمین رانندگان متخلف هستند.
گفته شده قرار است امروز فقط دوربینها تخلفات رانندگی را ثبت کنند که جای چند سوال باقی می ماند.
اگر حضور ماموران قبض به دست راهنمایی و رانندگی در شهر الزامی نیست پس چرا امروز را روز بدون پلیس قرار داده اید؟ شاید خدای ناکرده عدم حضور میدانی پلیس، موجب بروز حودث ناگوار شود.
شاید برخی رانندگانی که به قانون پایبند نیستند امروز را فرصت مناسبی برای تخلف بدانند.
سوال بعدی اینکه اگر دوربین ها می توانند جای ماموران را پر کنند پس چرا باید هر روز این همه مامور در سطح شهر در کمین رانندگان باشند تا آنها را اعمال قانون (جریمه)کنند.
قطعا اگر این دسته از ماموران در بخش های دیگر انتظامی به کار گرفته شوند مثمر ثمرتر خواهند بود.
نکته بعدی اینکه قبلا هم گفته ایم که این دوربین ها برای رانندگان، بیشتر تزئینی است تا واقعی، خیلی از رانندگان متخلف، در جلوی دوربین ترمز می کنند و پس از گذشتن از آن بر روی پدال گاز می فشارند.
اگر دقت کرده باشید اغلب در جلوی دوربینها چراغ های ترمز خودرو رانندگان روشن می شود و حجم انبوهی از خودروها را در جلوی این درروبین ها می توانید مشاهده کنید که برای فرار از جربمه شدن سرعت خود را کم می کنند اما پس از گذشتن از دوربین چون تیری که از کمان رها شده، سرعت می گیرند.
حتی برخی از این رانندگان برای اینکه در تور ثبت سرعت در میان "دو دوربین" گرفتار نشوند، پس از گذشتن از دوربین اول، مسیر خود را عوض می کنند تا با دوربین دوم برخورد نکنند.
تنها خروجی این دوربین ها خالی کردن جیب مردم است که اغلب آنها از طبقه سه و سوار بر پراید یا سمند یا پژو یا پیکان هستند و جالب آنکه
آن دسته از رانندگانی که خودرهای آخرین سیستم سوار می شوند ترسی از جریمه شدن ندارد چون جیب پر پولی دارند و به قول یکی از همین رانندگان: وقتی خودرو 150 میلیونی سوار می شوم سالی 10 میلیون هم جریمه می دهم.
نکته آخر اینکه با کمین کردن ماموران در خیابانها و اضافه کردن دوربین ها مشکل پیچیده رانندگی در شهر یزد حل نشده و نخواهد شد.
آنچه در یزد نیاز است آموزش فرهنگ رانندگی است که باید در اولویت قرار گیرد.
دوستان ما آمار بدهند که با سخت گیری بیشتر ایا از میزان تخلفات رانندگی در شهر یزد کاسته شده یا نه ؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار