تاکنون هیچ مورد ابتلایی افراد بومی به تب کریمه کنگو در یزد گزارش نشده است.
کد خبر: ۴۴۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ 12 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ فرماندار یزد با اشاره به ضرورت شفاف سازی اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از ویروس تب کریمه کنگو در یزد، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلایی افراد بومی به تب کریمه کنگو در یزد گزارش نشده است.
«مصطفی سالاری» در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد با دستور کار بررسی وضعیت شهرستان و مسائل مرتبط با بیماری تب کریمه کنگو و برنامه ریزی جهت مقابله با حوادث احتمالی برگزار شد، اظهار کرد:‌ خوشبختانه تاکنون با توجه به تمهیدات اندیشیده شده هیچ مورد بومی که مبتلا به این نوع بیماری باشد، گزارش نشده است .

وی بر رعایت جدی اصول بهداشتی در واحدهای دامداری و کشتارگاه‌های دام به عنوان مهمترین پیش نیازهای اصلی برای کنترل این نوع بیماری تأکید کرد و افزود: همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری برای سلامت بخشی به مردم هستند و باید از همه امکانات خود برای پیشگیری از شیوع بیماری در شهرستان استفاده کنند.

فرماندار یزد در ادامه ضرورت اطلاع رسانی شفاف به مردم را در پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح جامعه مهم و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: برای پیشگیری از این بیماری هم باید مبارزه با ناقلین و هم افزایش سطح آگاهی مردم در دستور قرار گرفته است و مردم در هنگام خرید گوشت نسبت به نکات مورد تایید دامپزشکی اقدام کنند که خدای ناکرده درگیر این بیماری نشوند .

سالاری در پایان خاطرنشان کرد:  بخشداران و دهیاران برای پیشگیری از این بیماری مشترک وظیفه سنگینی برعهده دارند و مهمترین وظیفه آنها آگاه کردن روستاییان و دامداران نسبت به بیماری تب کریمه و مقابله با کشتار غیر مجاز دام در روستاها است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار