مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی:
استان یزد از بحرانی بودن وضعیت بسیاری از روستاهای استان یزد به واسطه خشکسالی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶ 13 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد فاتحی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد  با بیان اینکه خشکسالی استان یزد در بسیاری از مناطق روستایی ۱۸ ساله شده است، اظهار داشت: روستاهای استان هر روز تشنه تر می شوند و بیشترین آسیب‌های خشکسالی متوجه روستاها است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد همواره از کم بارش‌ترین استان‌های کشور بوده است، افزود: کاهش بارش‌ها و خشکسالی‌های مستمر روستاها را بیش از سایر مناطق تحت تاثیر قرار داده است.
فاتحی ادامه داد: بسیاری از منابع آبی در روستاها یا خشک شده یا کاهش شدید آبدهی داشته و یا با کاهش کیفیت و شوری آب مواجه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد عنوان کرد: افت شدید منابع آبی و شوری آب، مهاجرت روستاییان و در نتیجه خالی شدن روستاها از سکنه را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای استان یزد از طریق ۴۷ رشته قنات، ۱۵ دهنه چشمه، ۳۳۳ حلقه چاه و ۱۱ تاسیسات همجوار تامین می شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۷ منبع آبی از این تعداد خشک شده و ۱۰۲ منبع آبی دیگر نیز در آستانه خشکیدن هستند.
به گزارش مهراستان یزد دارای بیش از هزار و ۲۰۰ پارچه آبادی است که تنها نیمی از آنها دارای سکنه هستند که نیمی از این تعداد نیز با مشکلات جدی خشکسالی و کمبود آب شرب و کشاورزی دست و پنجه نرم می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار