23 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در واحدهای تولیدی استان یزد تعلیق و ابطال شد.
کد خبر: ۴۴۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 13 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل اداره استاندارد استان یزد از تعلیق یا ابطال 23 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

«محمد حسین ماجدی اردکانی» در این باره تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون واحدهای تولیدی استان از سوی کمیته علائم کنترل کالا و خدمات این اداره کل که در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، جمعاً 23 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق یا ابطال شد.

وی 16 مورد از این پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد را مرتبط با صنایع ساختمان ذکر کرد و گفت: این واحدهای تولیدی  در زمینه انواع مصالح ساختمانی، شامل بتن، سنگ دانه مورد مصرف در بتن، تیرچه و خرپای تیرچه، قیر راهسازی، گچ و کاشی سرامیکی و انواع آجر و موزاییک دستی فعالیت داشتند که به دلایلی از قبیل عدم حفظ استمرار کیفیت، عدم احراز شرایط تمدید در موعد مقرر، نداشتن مسئول کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده و کسب نتایج آزمون مردود در ارزیابی‌های دوره‌ای اداره کل استاندارد، تعلیق یا ابطال شدند.

ماجدی اردکانی تاکید کرد: موارد ممنوعیت تولید و عرضه محصول تا زمان رفع نواقص و احراز شرایط اخذ مجدد پروانه به واحدهای تولیدی ذیربط اعلام شده است.

وی در ادامه به دو مورد ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه صنایع شیمیایی اشاره و اظهار کرد: پروانه استاندارد محصول رنگ ساختمانی این واحدها به دلیل عدم احراز شرایط تمدید در موعد مقرر و کسب نتایج آزمون مردود در ارزیابی‌های دوره‌ای اداره کل استاندارد، ابطال شد.

این مسئول پنج مورد از پرونده‌های مذکور را نیز در زمینه صنایع غذایی و مربوط به فرآورده‌های قند و شکر و بسته‌بندی آرد اعلام و عنوان کرد: پروانه‌ استاندار این واحدها نیز به دلیل عدم حضور مسئول کنترل کیفیت و کسب نتایج آزمون مردود در ارزیابی‌های دوره‌ای اداره کل، ابطال و لزوم رفع نواقص و ممنوعیت تولید تا زمان رفع نواقص به آنها اعلام شده است.

به گفته وی، مراتب جمع‌آوری محصول نامنطبق از سطح بازار و مراکز عرضه و فروش نیز در موادر مورد اشاره، به واحدهای تولیدی ذیربط از سوی واحد نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار