25 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی تمام محکومین مالی در استان یزد نیاز است.
کد خبر: ۴۴۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 14 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر عامل ستاد دیه یزد با اشاره به وجود 163 محکوم جرائم غیرعمد در زندان‌های استان، گفت:‌ 25 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی تمام محکومین مالی در استان یزد نیاز است.

«اسلام افشون» در مراسم جشن گلریزان میبد با بیان این که برای آزادی سه زندانی جرام غیرعمد در شهرستان میبد به بیش از 980 میلیون تومان نیاز است، اظهار کرد: با مشارکت خیرین و مسئولین شهرستان میبد زمینه آزادی آن‌ها فراهم می‌شود.

وی افزود: البته بخشی از این مبالغ از طریق کمیته صلح و سازش از شکات گذشت رضایت مندانه گرفته می‌شود و بخشی هم خود ستاد دیه کمک می‌کند .

مدیرعامل ستاد دیه استان بابیان این که در سال گذشته تعداد 120 نفر از محکومین مالی را از سطح زندان‌های استان آزاد کردیم تصریح کرد: برای آزادی آن‌ها 121 میلیارد تومان نیاز بود که باهمت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و شورای حل اختلاف و گذشت رضایت مندانه 86 میلیارد ریال از این مبلغ، با پرداخت سه میلیارد و 500 میلیون تومان زمینه آزادی 120 نفر را فراهم کردیم .

افشون گفت: امسال هم 163 محکوم مالی در زندان‌های استان داریم که برای آزادی آن‌ها 25 میلیارد تومان نیازاست و امیدوارم که در جشن‌های گل‌ریزان باقی‌مانده که در بقیه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد باهمت خیرین و مسئولین شهرستان بتوانیم هدایای این عزیزان را جمع‌آوری و زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کنیم .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال 95 هم سه نفر محکوم مالی در شهرستان میبد وجود داشت که از برای آزادی آن‌ها 234 میلیون تومان نیاز بود که 97 میلیون تومان از این مبلغ را گذشت رضایتمندان گرفتیم و با پرداخت 137 میلیون تومان زمینه آزادی‌شان فراهم شد .

وی پیشگیری و درمان را دو هدف اصلی ستاد دیه استان عنوان کرد و گفت: در بحث پیشگیری دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت‌های استان برای فرهنگ‌سازی درزمینهٔ پیشگیری از ورود جرائم مالی در زندان‌ها استفاده کنیم .

افشون افزود: بحث پیشگیری وظیفه یک ارگان و نهاد خاصی نیست و باید همه دست‌به‌دست هم بدهند که زمینه آزادی این محکومین فراهم شود و آن‌هم نیاز به اطلاع‌رسانی و حضور گسترده مردم دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار