کد خبر: ۴۴۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 18 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از طرح های  در حال مرمت شهرستان میبد بازدیدکرد .

فاطمه دانش ابتدا از طرح  در حال مرمت بقعه حافظ جمال که در دهستان شهداء روستای ر کن آباد شهرستان میبد قرار دارد بازدید کرد واز نزدیک در جریان نحوه اجرای عملیات مرمت و بازسازی این بنا قرار گرفت.

این بقعه دارای گنبد خانه ها و فضاهای کناری است که نشان می دهد، در قرن هشتم ساخته و در دوره صفویه فضاهای دیگر به آن الحاق شده است.

بقعه حافظ جمال رکن آباد میبد اسفند ماه سال ۱۳۸۶ با شماره ۲۱۷۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در ادامه این بازدید دانش یزدی از قلعه وزیررکن آباد شهرستان میبد نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت طرح قرار گرفت.

شایان ذکر است:مرمت و احیای کامل قلعه وزیر رکن آباد از سوی بخش خصوصی در حال انجام استکه هم اکنون مراحل پایانی کار را دنبال می کند.

گفتنی است:قلعه وزیر رکن آباد با شماره 9123در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و از بناهای شاخص روستای رکن آباد شهرستان میبد به شمار می آید.

هتل آبشار میبد که در فضایی به وسعت سی هزار مترمربع و در هشت طبقه در حال احداث می باشد و شامل سالن های پذیرایی ویژه جشن ها و مراسم، استخر، سونا، جکوزی، رستوران است  از دیگر طرح هایی بود که ازان بازدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار