کد خبر: ۴۴۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 18 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»ابوالفضل ورمزیار که سالها در حوزه نقالی و پرده‌خوانی فعالیت کرده است از ورکشاپ آموزشی‌ نقالی‌ در استان یزد خبر داد.

ابوالفضل ورمزیار  گفت: «ورکشاپ آموزشی نقالی از هفته آینده در کانون پرورش فرکر کودکان و نوجوانان یزد برپا خواهد شد.»

وی در ادامه عنوان کرد: «این دوره‌آموزشی شامل 3 ورکشاپ 2 ساعته است که برای دو سطح سنی برپا خواهد شد. طبق سبقه و کارنامه ثبت‌نام کنندگان این دوره آموزشی، اکثر هنرجویان کسانی هستند که در این حوزه فعالیت داتشه‌اند و تا حدی از تجربه نقالی برخوردار هستند.»

ورمزیار تاکید کرد: «در کارگاهی که رد کانون پرورش فکر استان یزد خواهم داشت، پیرامون متن، خوانش، زبان بدن و استفاده از قابلیت‌های نقالی و قصه‌گویی آموزش خواهم داد. در این کلاس به صورت تخصصی به مسائل مربوط به قصه‌گویی و نقالی خواهم پرداخت.»

این نقال و شاهنامه‌خوان تاکید کرد: «دوره‌ آموزشی نقالی به چند جلسه کوتاه مدت ختم نخواهد شد و به احتمال زیاد با توجه به استقبال هنرجویان این دوره‌هیا آموزشی ادامه خواهد داشت.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از 10شب اجرای نقالی و قصه‌خوانی در استان یزد خبر داد و افزود: «در این 10 شب برای بچه‌ها و کسانی که علاقه‌مند به نقالی، قصه‌خوانی و شاهنامه‌خوانی هستند، برنامه اجرا خواهم کرد.»

ورمزیار همچنین در خصوص دیگر برنامه‌های خود آموزش شاهنامه‌خوانی در مجتمع فرهنگی روح‌الله برای کودکان 5 تا 13 ساله و آموزش شاهنامه‌خوانی برای کودکان صلح و دوستی به 5 زبان اشاره کرد.
آنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار