متخصصان کشورمان در کارخانه تولید شیشه اردکان توانستند با تولید محصولات جدید گامی هایی در جهت خودکفایی صنعتی کشور بردارند.
کد خبر: ۴۴۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 18 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»در بخشی از این کارخانه شیشه های یک وهشت دهم میلیمتر تا نوزده میلیمتر تولید می شود.

مدیرعامل این کارخانه می گوید تولید شیشه در کارخانه شیشه اردکان روزانه نهصد تن است که حدود پنجاه درصد آن به خارج از کشور صادر می شود.

به گفته آقای عزیزیان آسیای میانه/ روسیه/ هند/ فرانسه/ اسپانیا/ برزیل / آفریقای جنوبی و ترکیه کشورهای هدف صادراتی این کارخانه هستند.

در بازدیدی که از کارخانه داشتم، خط تولید شیشه یک و هشت دهم میلیمتری برایم جالب بود. شیشه ای با ضخامت کم و استحکام بالا که حالا با تلاش و کوشش کارگران این کارخانه و بازبینی متخصصان کارخانه شیشه اردکان حالا ایران را در شمار سه کشور دارای این صنعت قرار داده است.

با تولید این نوع شیشه، امروز ایران نیز دارنده این صنعت برتر است. شیشه ای که در صنایع خودروسازی کاربرد دارد.

آقای هاتفی مدیر تولید کارخانه شیشه اردکان می گوید با تولید این نوع شیشه سالانه نیمی از نیاز کشور که حدود هفتصد هزار تن شیشه در سال است ، تامین و از خروج حدود دویست و پنجاه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

از دیگر تولیدات خاص این کارخانه شیشه های نوزده میلیمتری است. این شیشه نیز تا پیش از این فقط در آمریکا و چین تولید می شد و حالا ایران سومین تولید کننده شیشه نوزده میلمتری در جهان است.

شیشه هایی که در معماری و صنایع مختلف کاربرد دارد.

در بازدید از بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه همصحبت شدیم با مدیر برنامه ریزی این کارخانه، آقای دهستانی می گوید هم اکنون به طور متوسط روزانه دو هزار و دویست تن شیشه تخت در ایران تولید می شود که چهل درصد آن سهم کارخانه شیشه اردکان است.

کارخانه ای که در سال 1391 فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرد حالا قادر است شیشه های لمینت ایمنی و ضد گلوله را نیز تولید کند.

اتفاقی که برای نخستین بار در خاورمیانه افتاد و متخصصان کارخانه شیشه اردکان توانستند با راه اندازی خط تولید شیشه های لمینت ایمنی ضد گلوله و ضد سرقت راه اندازی کنند.

مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان که با راه اندازی این کارخانه توانسته برای هزار و دویست نفر به طور مستقیم شغل فراهم کند، می گوید با راه اندازی خط تولید شیشه های لمینت شصت نفر دیگر هم مشغول بکار شدند.

آقای عزیزیان برای ایجاد این خط تولید پانزده میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و با عرضه تولیداتش به بازار ، از خروج بیست و پنج میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.

شیشه های لمینت ضد سرقت و ضدگلوله در صنایع مختلفی چون ساختمان، خودروسازی، بانکها ، موسسات مالی، جواهر فروشی ها و موزه ها کاربرد دارد.

جلوتر که رفتیم کارگران سخت مشغول کار بودند. خط تولید آئینه هایی که حالا درخاورمیانه یکه تاز است.

مدیر صنایع جانبی کارخانه شیشه اردکان در کلامش به این نکته اشاره کرد که این خط صنعتی با رکورد سه ماهه راه اندازی شده و قادر است روزانه سی هزار مترمربع آئینه هایی با ضخامت دو تا هشت میلیمتر و مطابق با استانداردهای اروپا تولید کند.

آقای رجبی زاده سرمایه گذاری خط تولید آئینه در کارخانه شیشه اردکان را پنج میلیون دلار عنوان کرد و افزود در این قسمت هم یکصد و بیست نفر مشغول به کار هستند.

به بخش کنترل کیفیت کارخانه می رویم. جایی که محصولات پس از آزمایش و تطابق با استانداردهای روز دنیا اجازه تولید انبوه آن صادر می شود.

آقای زنجیریان که چند سالی است بعنوان کارشناس کنترل در کارخانه شیشه اردکان مشغول به کار است ، گفت محصولات این کارخانه با توجه به کیفیت بالا بصورت صد در صد صادراتی تولید می شود.

واحد صنعتی که بعنوان یکی از صنایع پایین دستی شیشه راه اندازی شده بود حالا بعنوان بزرگترین واحد تولید شیشه در خاورمیانه روزانه نهصد تن شیشه فلوت و چهل هزار مترمربع انواع شیشه های ساتینا، دکوراتیو، آئینه و لمینت تولید می کند.

محصولاتی که با تلاش و کوشش شبانه روزی کارگران و متخصصان کارخانه علاوه بر فروش در بازار داخل، سه و نیم میلیون مترمربع آن به ارزش حدود هشت میلیون دلار به هجده کشور جهان صادر می شود.

آقای عزیزیان مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان که بعنوان کارآفرین نمونه کشوری نیز معرفی شده در نظر دارد سبد کامل محصولات شیشه شامل شیشه های دوجداره، لوئی، رفلکس و شیشه های رنگی را هم در آینده ای نزدیک روانه بازار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار