کد خبر: ۴۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 19 June 2017
محمود رضا رحمانی
تنها چند ساعت از اصابت موشک های موفقیت آمیز ضدداعش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیرالزور سوریه نگذشته که فقط دو روزنامه اصلی جناح اصلاح طلب این موضع را تیتر یک خود کرده اند.
به گفته سخنگوی سپاه 6 موشک در ساعات ابتدایی بامداد روز دوشنبه از 2 استان کردستان و کرمانشان به مقر برنامه ریزی عملیات های تروریستی گروه جنایتکار داعش شلیک شد.
سردار شریف با بیان اینکه موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیدند گفته که عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تروریست‌ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.
عصر یکشنبه فرمانده کل قوا در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مرزبانی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به همراه جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و وزارت اطلاعات با ایشان تاکید فرمودند : جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده است. بعد از این هم همین‌جور خواهد بود. این را بدانند، همه بدانند؛ هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستانی که گاهی دلشان می‌لرزد بدانند؛ جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آن‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.
سردارجزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز روز گذشته گفته بود: ایران اسلامی در میدان عمل برخورد با تروریست‌ها، پدرخوانده‌ها و تشکیلات آنها نشان خواهد داد.
در این میان برخی روزنامه ها تلاش کردند به سرعت این اقتدار بزرگ علوی را که به نوعی پیروزی بزرگ بر زور داعشی متکی بر زر سعودی و آمریکایی بود در شماره روز دوشنبه خود منتشر کنند.
روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران و از مجموعه روزنامه های اصولگرا با این تیتر " موشک های سپاه داعش را از دیرالزور به جهنم فرستاد" به استقبال از این انتقام محکم و در واقع سلی جمهوری اسلامی رفته است.
نکته این است که هر چند در آن ساعات شاید صفحه نخست برخی روزنامه ها بسته شده بوده اما دو روزنامه اصلی جناح اصلاح طلب در راستای حمایت از وحدت ملی از این قافله و کاروان جلوتر رفته و با رصد کامل اتفاقات ملی و بین المللی این حادثه بی سابقه را در صفحه نخست روزنامه درج کرده اند.
روزنامه اعتماد در تیتر نخست صفحه اول آورده که : " انتقام موشکی سپاه از داعش " و روزنامه شرق با تیتر " حمله موشکی سپاه " در تیتر نخست صفحه اول نشان دادند که بروز و با سرعت اخبار را منتشر می کنند و فارغ از دعواهای سیاسی از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و اتحاد میان ملت و دولت حمایت کامل می کنند.
جالب اینکه هر سه روزنامه در تیتر بالایی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش بخش بالایی بیانات مهم فرماندهی کل قوا را تیتر کرده اند ضمن آنکه الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد هم به عنوان نخستین موضع گیران درباره این اتفاق بزرگ در مطلبی آورده است : ‏دستمريزاد به برادرانم در سپاه پاسداران براى پاسخ قاطع به دشمن تكفيرى؛ دشمن بداند كوچكترين تعرض به خاك ايران بى‌پاسخ نمى‌ماند.
البته روزنامه آرمان نیز در تیتر اول ستون سمت راست صفحه نخست با عنوان " حمله موشکی سپاه به تروریست ها در سوریه " پرداخته است.
مواضع روزنامه های اصولگرا و اصلاح طلب مبین آن است که برای دفاع از کشور و اقتدار ملی همه جریان های سیاسی رویه ای واحد دارند و همه در کنار هم هستند.
از : محمودرضا رحمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار