کد خبر: ۴۴۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 19 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛  معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه ۴۵ درصد قطارهای مسافری تابستان از ۲۸ شهر به مقصد مشهد سیر می‌کنند، گفت: به غیر از بلیت قطارهای مربوط به ایام تعطیلات عید فطر، بلیت در همه مسیرها برای ایام تابستان موجود است.

میرحسن موسوی امروز در نشست خبری برنامه تابستانی قطارهای مسافری اظهار داشت: برنامه قطارهای مسافری ایام پیک تابستان 96 برای 103 روز از اول تیرماه تا دهم مهرماه 96 پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت قطارهای تابستانی از 21 خردادماه آغاز شد، گفت: بلیت مربوط به قطارهای تعطیلات عید فطر تمام شده است، اما در بقیه مسیرها قطار باقی است.

موسوی ادامه داد: برای تابستان امسال 236 رام قطار روزانه سیر می‌کنند که نسبت به پارسال 12 درصد رشد داشته است.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: در راستای ارتقاء کیفیت در قطارهای مسافری، سال قبل واگن‌های با عمر بالای 45 سال از رده خارج شد.

وی تعداد صندلی ایجادی برای قطارهای تابستانی را 10 میلیون و 800 هزار نفر صندلی عنوان کرد و گفت:‌این رقم نسبت به پارسال 12 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: صندلی‌های ایجادی در قطارهای مسافری بین‌شهری 7 میلیون و 800 هزار صندلی است، همچنین 3 میلیون نفر صندلی ایجادی در قطارهای حومه‌ای داریم که نسبت به پارسال 31 درصد رشدداشته است.

موسوی اظهار داشت: جمع تعداد صندلی ایجادی روزانه 104 هزار و 800 صندلی است.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: امسال قطارهای گردشی در مسیرهای مختلف خصوصاً تهران ـ مشهد داریم که 790 هزار نفر صندلی است و نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد رشد قطارهای گردشی داریم.

موسوی اظهار داشت: تابستان امسال قطارهای فوق‌العاده نخجوان ـ مشهد، تبریز ـ مشهد، همدان ـ مشهد و بالعکس راه‌ادازی شده است.

معاون مسافری راه‌آهن گفت:‌ همچنین 3 زوج قطار حومه‌ای تهران ـ پیشوا، 3 زوج قطار حومه‌ای در مسیر هشتگرد و 2 زوج قطار حومه‌ای در مسیر تهران ـ ورامین ـ پیشوا ـ گرمسار و بالعکس در تابستان امسال داریم.

وی اظهار داشت: 45 درصد قطارهای مسافری، تابستان امسال از 28 شهر به مقصد مشهد است.

موسویاضافه کرد: 290 هزار نفر صندلی در قطارهای گردشی افزایش تعداد داشته‌ایم.

به گزاری فارس، معاون مسافری راه‌آهن همچنین درباره نرخ بلیت قطارهای مسافری در ایام تابستان گفت: هیچ پیشنهادی از سوی شرکت‌های مسافری مبنی بر افزایش قیمت به راه‌آهن ارائه نشده است و افزایش قیمت در نرخ بلیت‌ها نخواهیم داشت.

وی همچنین یادآور شد: ایمنی در صدر کارهای راه‌آهن است و حمل و نقل ریلی به عنوان ایمن‌ترین مدل حمل و نقل همیشه مورد توجه است. نظارت‌ها در این حوزه‌ها با چک‌لیست‌های مخصوص توسط متصدیان فنی و راهبری انجام می‌شود، ضمن اینکه بازرسی مستمر واگن‌ها از نظر ایمنی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار