نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اعتکاف در اسلام از ارزش بسیار والایی برخوردار است، گفت: اهداف و ارزش‌های اعتکاف برای جوانان تبیین شود.
کد خبر: ۴۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 23 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بعد از ظهر دیروز در جمع معتکفان اعتکاف رمضانیه مسجد ملا اسماعیل یزد با اشاره به اینکه اعتکاف در دین مبین اسلام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: طبیعتا انسان با هدف و انگیزه‌ای در اعتکاف شرکت و شرایطی را برای خودش ایجاد می‌کند تا به آن مقصد و هدف دست پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است انگیزه و هدف اصلی از حضور در اعتکاف تبیین شود، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی در این جهان هستی بدون خلقت نیست و تنها ما باید بتوانیم این اهداف متعالی را بشناسیم، از جمله خلقت انسان که دارای هدف متعالی رسیدن به قرب الهی و سعاد‌ت‌مندی است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه اعتکاف در خانه خدا که بهترین مکان‌هاست برگزار می‌شود، افزود: زمانی که ما هدف از انجام اعتکاف را به درستی بشناسیم، در طول انجام آن سعی می‌کنیم به هدف خود دست پیدا کنیم و روز پایان هم از خود حساب می‌کشیم که آیا این هدف را محقق کردیم یا نتوانستیم به آن برسیم.

ناصری یزدی تمرکز و اتصال به خداوند متعال را یکی از مهمترین اهداف اعتکاف دانست و ادامه داد: به همین دلیل است که در زمان اعتکاف ارتباط با دنیای مادی و مسائل خارج از محل اعتکاف انجام نمی‌شود و انسان با تمام وجود سعی می‌کند خود را به خداوند متعال نزدیک کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بدن انسان را تنها وسیله‌ای برای دستیابی انسان به اهدافش دانست و گفت: این وسیله همیشه نمی‌تواند به خوبی انسان را به سمت رسیدن به تعالی و هدف کمک کند به همین دلیل باید سعی کنیم از کوچکترین فرصت‌ها برای نزدیک شدن به خدا استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که انسان معتکف است باید سعی کند به اهداف متعالی خلقت نزدیک شود، گفت: ما باید به قرب الهی دست پیدا کنیم و این هدف هم هدف بسیار والایی است و هر کسی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند به همین دلیل باید در خودسازی و نزدیک شدن به خداوند تلاش زیادی داشته باشیم و هدف اعتکاف هم این است که ما را به این نقطه برساند.
 
 
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار