کد خبر: ۴۴۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 23 June 2017
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه ربا در جامعه اسلامی وجود دارد و این امر می‌تواند ضربه سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کند.
 
به گزارش «تابناک یزد»؛ به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در جمع تعدادی از اساتید و مسئولان حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی طی سخنانی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در جای جای کتاب نهج البلاغه از عظمت قرآن کریم سخن گفته‌اند، اظهار داشت: امروز باید طلاب حوزه‌های علمیه و همچنین اقشار مختلف مردم با قرآن کریم و آیات الهی مأنوس باشند.
 
وی با اشاره به شخصیت علمی مرحوم علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی برای نگارش تفسیر المیزان زحمات بسیاری را متحمل شد تا بتواند این تفسیر ارزشمند و گران‌سنگ را بنویسد.
 
استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: علامه طباطبایی از جنبه‌های مختلفی از جمله تواضع، فروتنی، تقوا و همچنین ذکاوت از نوابغ دوران بود.
 
وی بیان داشت: تفسیر المیزان مزایای بسیار زیادی دارد و ابتکارات فراوانی در این تفسیر به چشم می‌خورد.
 
پیروی از غرب مفاسد بسیاری دارد
 
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در قرآن کریم در تبری از کفار تأکید شده، افزود: مسلمانان نباید زیر بار سلطه و حضور مستکبران قرار گیرند و در این راستا باید مبارزه کنند و استقامت به خرج دهند.
 
وی عنوان کرد: پیروی از غرب مفاسد بسیاری را برای جهان امروز به دنبال داشته است و مسلمانان در این زمینه باید هوشیار باشند.
 
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهمی که قرآن کریم بر آن تأکید کرده است دوری از ربا است، افزود: متأسفانه ربا در جامعه اسلامی وجود دارد و این امر می‌تواند ضربه سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کنند.
 
آیت الله کاشانی فردی مبارز و عالم بود
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات آیت الله کاشانی بیان داشت: آیت الله کاشانی فردی مبارز و عالم بود که با استکبار مبارزه کرد و حتی توانست یک بار شاه را از کشور فراری دهد اما آمریکا او را به کشور برگرداند.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به مطالب مطرح شده در روزهای اخیر در خصوص شخصیت آیت الله کاشانی بیان داشت: دشمن تلاش می‌کند تا خلط مباحثی ایجاد کند در این زمینه باید هوشیار باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار