کد خبر: ۴۴۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در نشستي مشترك با مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و ريیس جامعه هتلداران استان، روند هوشمند سازی گردشگری یزد را بررسي كرد.

 «فاطمه دانش يزدي» در اين نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده جهت اجرای طرح‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بر اهمیت هوشمندسازی گردشگری يزد تاكيد كرد.

وي عنوان کرد: هوشمند شدن پدیده‌ها در عصر نوین موضوعی غیرقابل کتمان است و بر همین اساس و به واسطه‌ فناوری ایجاد شده که منجر به هوشمند شدن پدیده‌ها شده است، واژه هوشمند نیز به ‌عنوان یک واژه‌ نوظهور برای توصیف هرگونه پیشرفت در بخش‌‌های اجتماعی و اقتصادی که بر شیوه‌های جدید ارتباطات و تبادل اطلاعات مانند اینترنت استوار است، کاربرد فراوان یافته است.

دانش يزدي خاطرنشان كرد: در این میان، شهر هوشمند از جمله کلید واژه‌هایی است که از ساخت ترکیبی دو کلمه شهر و هوشمند ایجاد شده و به فضایی‌ اطلاق می‌شود که امکان گردآوری تما‌می‌ این پدیده‌های هوشمند را فراهم ‌می‌سازد .

این مقام مسئول گفت: استان زیبای یزد با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و باستانی یکی از بهترین استان‌های ایران برای پیاده‌سازی صنعت توریسم یا گردشگری به عنوان صنعتی بسیار پویا و رقابتی است لذا باید به صورت مستمر، نیازهای در حال تغییر مشتریان(مسافران) را شناسایی کرد و به نکات اساسی آن یعنی رضایتمندی، امنیت و لذت مسافران دست یابیم .

دانش يزدي اظهار كرد: استان یزد در موضوع IT از جمله استان‌های پیشرو محسوب می‌شود بنابراین باید در زمینه هوشمند‌سازی گردشگری نیز این پیشرو بودن را حفظ كنيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار