کد خبر: ۴۴۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 25 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با اجرایی شدن بخشنامه ریاست قوه قضاییه به مناسبت لیالی قدر و عید فطر، یک هزار و 648مددجوی زندان‌های یزد از تسهیلات ارفاقی ویژه بهره‌مند شدند .

 «علی اکبر شمس» در جمع مددجویان زندان مرکزی یزد با تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، افزود: تلاش مجموعه قضا بر حبس‌زدایی است و هدف ما کمک به زندانیان است و در این راستا باید چارچوبی تهیه شود که مددجویان بتوانند به درستی و انصاف از امتیازات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: قریب به 400 نفر مشمول امتیازات متعلق به ماه رمضان شده‌اند و تمام تلاش ما این است که به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید سعید فطر به مددجویان دارای شرایط، مرخصی اعطا شود.

این مقام قضایی، هدف از ارائه تسهیلات ارفاقی به مددجویان را ایجاد انگیزه جهت بازگشت به فطرت پاک انسانی و حرکت در مسیر زندگی سعادتمندانه ذکر و اظهار کرد: این تسهیلات به مددجویانی ارائه می‌شود که در چارچوب قوانین حائز شرایط باشند و در زمینه رعایت قوانین داخلی زندان، حضور در کلاس‌های فرهنگی، قرانی و حرفه‌آموزی ساعی بوده و نشان دهند که برای تعالی روح و جسم خود تلاش می‌کنند .

دادستان یزد ابراز کرد: زندگی هر انسان سرشار از فراز و فرودهای بسیاری است و مهم این است که بتوانیم از فرودها در عبرت بگیریم و حرکت خود را به سمت فراز و تعالی در زندگی تنظیم کنیم.

در بازدید مقامات قضایی از زندان یزد مقرر شد که مددجویان بند باز که مشمول بخشنامه ریاست قوه قرار نگرفتند، با آیین‌نامه سازمان زندان‌ها با رعایت شرایط قانونی مقرر شد به مناسبت هفته قوه قضاییه از یک هفته تا 10 روز از مرخصی تشویقی اعطاء شود .

در ادامه طی هماهنگی دادستان یزد، شورای طبقه‌بندی زندان و معاونت اجرای احکام دادسرای یزد با توجه به این که بخشنامه ریاست قوه قضاییه از 15 تا 30 روز را مد نظر قرار داده بود، در استان یزد به میمینت هفته قوه قضاییه سقف مرخصی برای مددجویان یعنی استفاده از 30 روز مرخصی در نظر گرفته شد .

گفتنی است، دادستان یزد در این بازدید با تعداد کثیری از مددجویان به گفت‌وگو پرداخت و ضمن راهنمایی و تذکر مسائل قانونی به مددجویان، برای کمک به مددجویان دارای شرایط خاص قول مساعد داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار