کد خبر: ۴۵۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 29 June 2017
تابناک / محمدعلی نجفی در شورای اداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و با حضور معاونین رئیس جمهور روسای سازمانهای برنامه و بودجه و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، وزرای نفت و صنعت معدن و تجارت، نماینده ولی فقیه در گیلان، نمایندگان مجلس ، روسای سازمانها ومدیران عامل بانکهای کشوربرگزار شد با گزارشی از توفیقات دولت در استان وهمچنین انتظارات مردم گیلان گفت: همانند سایر استان‌های کشور به لطف الهی و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عح) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر و برنامه‌های هدفمند دولت جناب آقای دکتر روحانی، مانیز شاهد تحولاتی چشمگیر در مسیر توسعه همه جانبه استان بوده ایم.

نجفی با اشاره به مشارکت گسترده مردم استان در انتخابات با نزدیک به ۸۳درصد و رأی بالا به جناب آقای دکتر روحانی با ۶۹.۳ درصد که با رشد ۱۲.۴ درصدی  نسبت به دوره قبل همراه بود موید قدرشناسی و هوشیاری مردم ولایت مدار و سخت کوش استان بویژه جوانان و فعالان سیاسی نسبت به خدمات فرزندان خود در دولت تدبیر و امید می باشد.

وی با بیان اینکه گیلان به لطف الهی در چند سال گذشته در شاخص‌های اساسی توسعه، به دستاوردهای امیدوارکننده ای دست یافت گفت :کاهش نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد در ابتدای دولت به ۱۱.۳ درصد در سال ۱۳۹۵ ،کسب رتبه میانگین اول در شاخص‌ مهم و موثر "بهبود مستمر فضای کسب و کار” براساس گزارشات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در چهار سال گذشته، افزایش میزان سرمایه گذاری داخلی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ به تبعیت از رویکرد دولت در جذب سرمایه گذار، افزایش شاخص برخورداری گاز طبیعی از ۶۳د به ۹۶ درصد، بهره مندی از آب شرب روستایی از ۶۴درصد به ۷۶درصد، افزایش روستاهای برخوردار از اینترنت از ۴۵ روستا به بیش از هزار و۵۰۰ روستا و افزایش پهنای باند ورودی اینترنت از ۲۴ به  ۱۳۰از جمله این موفقیتها بوده است.

وی ادامه داد : شکوفایی چشمگیر منطقه آزاد انزلی و آغاز بکار بندر بزرگ کاسپین که مورد بازدید جنابعالی قرار گرفت از دستاوردهای دیگر دولت در استان است.

نجفی ادامه داد :در فضای پس از برجام  توسعه صادرات غیرنفتی با ۲۰درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۴، در سال ۱۳۹۵ به نزدیک ۳۵۰ میلیون دلار بالغ شد.

وی بابیان اینکه تعداد شرکتهای فعال  دانش بنیان هم اکنون بیش از ۵۲ شرکت دانش بنیان است گفت: تلاش داریم این تعداد شرکت به ۲۰۰ واحد افزایش یابد.

نجفی بابیان اینکه استان گیلان بعنوان استان پیشرو در پرداخت تسهیلات رونق تولید با پرداخت بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان استان سوم کشور به لحاظ تعداد و درصد جذب در کشور معرفی شد گفت : در همین راستا حجم تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید نیز از حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در ابتدای دولت یازدهم به بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته بالغ شد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، استان گیلان در طرح پزشک خانواده حائز رتبه اول شد خاطرنشان کرد : هم اکنون بیش از ۱.۵ میلین نفر از جمعیت ۲.۵ میلیون نفری گیلان یعنی بیش از ۶۰درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد : در این دولت از ابتدای طرح مذکور ۲۵۴ هزار نفر از جمعیت فاقد بیمه استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

نجفی با تشکر از بازدید معاون اول رئیس جمهوری با همراهی دکتر نوبخت و دکتر اخوندی  از راه آهن گیلان گفت :این خط ریلی  با تخصیص اعتباری معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دردولت یازدهم در  آستانه بهره برداری تا رشت قرار گرفته است که امیدواریم با تدبیر دولت محترم تسریع لازم در تکمیل این راه آهن و اتصال آن به انزلی و آستارا صورت پذیرد.

وی به موفقیتهای دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت :میزان تولیدات کشاورزی استان که از میانگین قیمتی خوبی هم برخوردار هست به ۲.۸  میلیون تن رسید که حدود ۲.۵ درصد کل تولید کشور را به خود اختصاص می دهد.

نجفی اظهار داشت: گیلان در حوزه پرورش ماهی در قفس بعنوان استان پیش رو است.

استاندار با اشاره به موفقیت دولت در کنترل قیمت برنج گفت : اقتصادی شدن قیمت برنج باعث شکوفایی بیش از پیش تولید این محصول وامیدواری کشاورزان  شد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: در محصول چای با امیدواری ایجاد شده در بین مردم نسبت به دولت در زمینه حمایت از این محصول و احیا چند هزار هکتار باغات رها شده و نیز عنایت پروردگار با بارش مناسب باران ما در سال های اخیر با رشد چشمگیر این محصول مواجه بودیم.

وی به تعیین قیمت مناسب برگ سبز چای از سوی دولت و ترغیب مردم در ورود مجدد به مزارع اشاره و خاطرنشان کرد: طی  دو سال گذشته با اتفاقات مبارکی که در این بخش افتاد شاهد افزایش تولید برگ سبز چای و پرداخت به موقع به چایکاران از سوی دولت بودیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در سال جاری نیز با  عنایت دولت محترم در یک اقدام تقریباً بی سابقه تاکنون ۶۴ درصد از بهای برگ سبز چای خریداری شده پرداخت شده است.

وی افزود: امیدواریم همانند محصول گندم در پرداخت به موقع به چایکاران اقدام شود.

استاندار گیلان به اقدامات موثر انجام شده در حوزه ی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود:  واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی یکی از اصلی ترین برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وی شناسایی و احصاء طرحهای نیمه تمام تولیدی و گردشگری و برنامه ریزی برای تکمیل و بهره برداری آنها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اجرای طرحهای متنوع در زمینه کاهش تصدی های دولتی، برون سپاری فعالیت‌های دستگاههای اجرایی، مکانیزه و اینترنتی کردن فعالیت‌های خدماتی دستگاههای اجرایی بویژه ارائه ۱۱ خدمت به سرمایه گذاران در بستر اینترنتی از جمله ی این اقدامات است .

نجفی به اجرای طرح روستای فاقد بیکار در گیلان که اولین آن ها بصورت ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح گردید اشاره کرد و گفت: در سال جاری در تمامی  ۱۶ شهرستان ۲ روستا را برای اجرای این طرح تعریف کردیم و اگرچه در کاهش نرخ بیکاری به موفقیت هایی دست یافته ایم اما تمام اهتمام ما پوشش همه ی روستاهای استان و ریشه کن کردن بیکاری در گیلان با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با  حمایت همه جانبه ی دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات مردم و خادمین آنان در استان گیلان از دولت تدبیر و امید اشاره و خاطرنشان کرد: تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل هر چه سریعتر راه آهن قزوین _ رشت و اتصال آن در ادامه به انزلی و آستارا و نیز تکمیل باقیمانده ی آزادراه قزوین رشت از انتظارات جدی استان بشمار می رود.

وی به تلاش های صورت گرفته در حوزه ی مدیریت پسماند از سطوح مدارس اشاره کرد و گفت: اختصاص زنگ مدارس با موضوع زیست محیطی و احیاء ۲ کارخانه ی کمپوست که رها شده بود از جمله اقدامات بوده که تأمین اعتبارات ویژه جهت ساماندهی پسماندها در استان که در حال تبدیل شدن به یک معضل در استان‌های شمالی است مورد انتظار همگان از دولت است.

وی به مشکلات موجود در تالاب انزلی اشاره کرد و اظهار داشت:  احیاء تالاب انزلی مهمترین محل تکثیر و زاد و ولد ماهیان دریای خزر را تضمین می کند و باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی در حوزه های صید و صیادی ، گردشگری و حتی تولیدی در استان خواهد شد که انتظارات مردم استان از دولت است تا همانند احیاء دریاچه ی ارومیه که یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید بشمار می رود که امیدواریم در تخصیص اعتبارات لازم علیرغم تلا شهای صورت گرفته در خصوص این تالاب نیز اجرایی شود.

نجفی لزوم حل و فصل نهایی موضوع سد شفارود که هم اکنون بیش از ۳۵.۲ درصد پیشرفت دارد را از دیگر انتظارات استان دانست و گفت: قابل ذکر است که کمیته سه جانبه مأمور از طرف دولت برای صدور مجوز زیست محیطی سد شفارود نظر مثبت خود را اعلام نموده و هم اکنون منتظر تصویب نهایی دولت است.

وی تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت اتمام طرح های حیاتی توسعه استان بویژه سدهای پلرود، دیورش و سدهای لاستیکی استان را نیز مورد توجه مردم و کارگزاران دولت عنوان کرد و اظهار داشت: راههای شریانی بویژه محور غرب استان، اتمام بیمارستان‌های لنگرود، لاهیجان، تالش و کنارگذرهای شهرستانی پر ترافیک استان نظیر لنگرود، انزلی و تالش از دیگر انتظارات گیلانیان برشمرد.

اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه به گیلان آمد.

معاون اول رئیس جمهوری در این سفر  از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت – قزوین در محدوده رودبار و منجیل و منطقه آزاد انزلی بازدید  و ضمن منطقه افتتاح چند طرح در این منطقه در گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه باران  شرکت  کرد.

افتتاح یک پروژه در شهرستان صومعه سرا و حضور در جلسه شورای اداری گیلان با محوریت اقتصاد مقاومتی از برنامه های سفر دکتر اسحاق جهانگیری در استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار