کد خبر: ۴۵۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 04 July 2017
سخنگوی دولت تاکید کرد: امضای قرارداد توتال دیوار تحریم را شکست و نشان داد که دولت به تعهدات خود پایبند است، این قرار داد در کنار خرید هواپیما نشان داد که ما مصمم به اجرای تعهداتمان هستم.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاين، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز - سه شنبه 13 تیرماه- ضمن ارائه توضیحاتی درباره قرارداد نفتی اخیر ميان ايران و فرانسه، گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از رفع برجام تولید، به سمت قبل گام برداشته که گاز طبیعی به هشتصد و ۵۲ میلیون متر مکعب و میعانات گازی ششصد و ۹۲ ملیون متر مکعب رسیده است. روز گذشته قرارداد نفتی توتال امضا شد که ارزش آن ۸۴ هزار میلیارد تومان است که سیصد و ۳۵ میلیارد متر مکعب گاز ترش تولید خواهد شد. این اتفاقات خوب از برکات انتخاب مردم در ۲۹ اردیبهشت است و باید گفت باش تا صبح دولتت بدمد.

وی در پاسخ به سوالي که به قرارداد نفتی بین ایران، چین و توتال فرانسه اشاره داشت و از احتمال عقب نشيني توتال با فشار آمریکا، به ویژه با توجه به همايش منافقین در پاريس مي پرسيد، گفت: این حرف بی اساس است. ترامپ در تلاش است اجماعی علیه ایران بیافریند. با وجود اراده دولتمردان جنگ‌جوی آمریکا، توتال قراردادی 20 ساله با طرف های پتروپارس و شرکت چینی امضا کرده است که هم مبلغش قابل ملاحظه است و هم دوره آن. موانع آمریکایی ها موفق نبود و آنها به خواسته شان نرسيدند. این چه ارتباطی با گروه داعشی منافقین دارد؟ این گروهک تروریستی خیلی بی ارزش تر از آن است که کشور فرانسه بخواهد چنین کاری کند. البته ما انتقاداتي به فرانسه داریم، مثل آن می ماند که داعش بتواند در پاریس همایش و کنگره بگذارد. آن بحث جای خود دارد اما بحث قرارداد اخیر درباره تأمین منافع ملی است. گرچه سنت شکنی از سوی توتال صورت گرفت اما به جای عیب جویی باید به این توجه کنیم که آمریکایی ها با وجود کارشکنی نتوانستند جلوی آن را بگیرند. اگر کسی به جای خوشحالی، به آنچه آمریکایی ها می خواهند استناد کند، قابل تأمل است. البته برخی واقعا دلواپس منافع ملی هستند اما برخی به هر جهت می خواهند با آنچه دولت می خواهد به منافع ملی برسد مخالفت می کنند.

وي در ادامه به آخرین تصمیم گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کرد. تا 11 تیرماه مجموعا آنچه خرید صورت گرفت، بالغ بر 5 میلیون و 180 هزار تن به ارزش 6 هزار و 670 هزار میلیارد تومان بود. 3 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شد و بقیه در دست پرداخت است. برآورد آن است که 11 میلیون و پانصد هزار تن گندم در امسال به ارزش 15 هزار و  252 میلیارد تومان توليد شود.

وی ادامه داد: نکته دوم خارج کردن خودروهای فرسوده و تاکسی است که طبق برنامه ریزی 50 هزار و 997 تاکسی تحویل شد که هدفگذاری 90 هزار تاکسی است. همچنين پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تا 12 تیر، 17 هزار و 819 میلیارد تومان است که به 25 هزار و 351 واحد تولیدی پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار