دیدار محمدرضا تابش نماینده اردکان با جهانگیری:
نماینده مردم اردکان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور درخصوص مهمترین مسائل روز کشور و موضوعات مرتبط با استان یزد و حوزه انتخابیه اردکان گفتگو نمود و برای حل مشکلات عمده استان یزد درخواست استمداد نمود.
کد خبر: ۴۵۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 05 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدرضا تابش در ابتدای سخنانش با تشکر از کاندیدا شدن "جهانگیری” در انتخابات ریاست جمهوری؛ از نقش موثر وی در ایجاد فضای پرشور رقابتی و تبیین شجاعانه مواضع و دفاع از عملکرد دولت در شرایط حساس انتخابات ریاست جمهوری تقدیر نمود.

وی گزارشی از روند پیشرفت های صنایع معدنی در استان یزد و بطور خاص شهرستان اردکان که پایه گذار بخشی از آنها را "جهانگیری” معرفی نمود ارائه داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت تامین آب شرب مناسب برای استان، خواستار تصویب فاینانس ۱۱۰۰ میلیون دلاری پروژه آبرسانی یزد گردید که از طرف وزارت نیرو به شورای اقتصاد ارجاع شده است.

"تابش” به برخی مشکلات واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و برای کمک به صنایع کوچک، درخواست تجدیدنظر در افزایش ۵۰ درصدی بهای گاز مصرفی این واحدها در ۸ ماهه گرم سال شد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به مکاتبات و پیگیری استاندار و مسئولان مربوطه برای تخصیص اعتبارات استانی، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی و اعتبارات خشکسالی به استان یزد شد.

"محمدرضا تابش” با ابراز نگرانی از وضعیت دو معدن بزرگ استان یزد که در اقتصاد ملی نیز تاثیرگذار هستند و ذخایر ِآن رو به اتمام است گفت: در فرایند اخذ مجوز اکتشاف ذخایر جدید موانعی وجود دارد که اگر حل نشود این دو معدن با مشکل رکود و احیانا تعطیلی مواجه خواهند شد.

وی افزود: درصد خلوص ذخایر معدنی رو به اتمام فعلی، به نحوی است که هزینه های تولید این دو شرکت به شدت افزایش یافته و اقتصادی نیست.

عضو هیات انتظامی بانک ها در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی سوء تدبیر ها و سوء استفاده ها گریبانگیر نظام بانکی کشور شده است و دل نگرانی هایی بخصوص برای سپرده های کوچک که حدود ۸۰ درصد سپرده گذاران را تشکیل می دهند و عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند به وجود آورده است.

"تابش” تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی باید برای حل این معضل همچون اقدامات موفقی که منجر به تثبیت قیمت ارز و کاهش تورم شد؛ چاره اندیشی کند تا این مشکل اجتماعی تبدیل به چالش امنیتی نگردد‌.

معاون اول رئیس جمهور نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های نماینده مردم اردکان از مجموعه دولت و اجرای طرح ها و پروژه های مهم و ملی در سطح کشور و استان یزد گفت: خوشبختانه شهرستان اردکان به یک کانون مطرح سازندگی و پیشرفت در کشور تبدیل شده است و استان یزد سهم مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب و اقتصاد ملی دارد.

"اسحاق جهانگیری” همچنین دستوراتی برای پیگیری درخواست های نماینده مردم اردکان داد و در برخی موارد نیز خواستار مکاتبه مجدد مسئولان مربوطه و پیگیری از طریق وزارتخانه های ذیربط شد و در عین حال قول مساعد رسیدگی به همه موارد را داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار