کد خبر: ۴۵۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 10 July 2017


رويداد فرهنگى و تاريخى مهم و افتخارآفرين ثبت  جهانى بافت تاريخى يزد را به ملت بزرگ ايران، شهروندان عزيز و خوشنام يزد به ويژه اصحاب فرهنگ و هنر و تاريخ، بالاخص سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى و همه مديران و كارشناساني كه در اين مسير تلاش نموده اند، تبريك و شادباش مي گويم. با اغتنام فرصت، نكاتى را براى توجه بيشتر تاكيد مي نمايم:

١-ضروري است با استفاده از همه مستندات حقوقى و بهره گيرى از تجارب ساير شهرهايى كه ثبت جهانى در دنيا شده اند، نسبت به تبيين و تشريح ابعاد و آثار اين اتفاق مبارك براى همه ذينفعان اقدام نمود.

٢-لازم است مسئولين محترم استان و ميراث توجه نمايند فقط چند شهر دنيا مثل پاريس، رم، لندن، قاهره و.... ثبت جهانى شده اند. لذا بايد به اهميت موضوع و بهره بردارى از آن توجه لازم بشود.

٣-از اين پس يزد در اطلس گردشگرى ايران جايگاه ويژه و كانونى خواهد داشت. لذا براى توسعه زيرساختها و ظرفيتهاى گردشگرى شهر و استان يزد بايد برنامه اى جديد تدارك ديد و همه عوامل توسعه گردشگرى را فعال ساخت. ازجمله تقويت مراكز اقامتى. تسهيلات بازديد از بافت و مراكز تاريخى و جاذبه هاى گردشگرى و توسعه بخش حمل و نقل، خاصه خطوط هوايي و افزايش پروازها و ساير خدمات مرتبط، نيازمند توسعه همه جانبه است.

٤-سازمان برنامه وبودجه. سازمان ميراث فرهنگى. استاندارى.  شهردارى آژانس هاى مسافرتى و بخش خصوصى لازم است در افزايش اعتبارات و سرمايه گذارى در اين حوزه، تدارك لازم را ببينند.


٥-پيشنهاد مي شود براى بررسى جامع و همه جانبه موضوع، همايشى با حضور همه صاحب نظران و دست اندركاران امر دراولين فرصت برگزار و به طور همه جانبه به ابعاد مختلف مساله پرداخته شود.

سيد حميد كلانترى
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار