رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان از شناسایی و احیای موقوفه ای با قدمت بیش از پنج قرن در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 16 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدی  ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح فدک آل محمد(ص) که بخشی از این طرح شامل شناسایی موقوفات می باشد موقوفه میرخِضِرشاه متعلق به قرن نهم هجری در اردکان شناسایی و احیاء شد.

وی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده و تشکیل جلسات متعدد با اداره کل اوقاف استان و متصرفین، بیش از 500 قرارداد اجاره با متصرفین در حال تنظیم است که تا پایان مردادماه نهایی خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان، تثبیت موقوفات و سنددار کردن آنها و همچنین بیرون آوردن مردم از زیر دِین وقف را از جمله اهداف شناسایی موقوفات در طرح فدک آل محمد(ص) برشمرد.

وی اظهار داشت: با توجه به فتوای مراجع معظم تقلید اگر کسی نسبت به پرداخت اجاره موقوفه ای که در دست دارد خودداری نماید مکانی که در اختیار او قرار دارد غصبی بوده و اعمالی که در آن انجام می دهد باطل است.

حجت الاسلام سیدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح روح واقف خیراندیش شاد و مردم مؤمن و متصرفین موقوفات نیز از زیر دِین وقف بیرون خواهند آمد.

لازم به ذکر است که موقوفه میرخِضِرشاه در شهرستان اردکان بیش از 30 هکتار(سیصد قفیز) اراضی دارد و در شهرستان های یزد و تفت هم دارای رقبه می باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار