کد خبر: ۴۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 16 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛نماینده مردم یزد در مجلس گفت: از کسانی که با تَکرار حمایت‌شان مردم را به ترغیب در مشارکت کردند سپاسگزاری می‌کنم و از رییس‌جمهور می‌خواهم قدردان حضور مردم در همه صحنه انقلاب باشند و یقین بدانند بدون حضور مردم موفق نخواهند شد.

 سیدابوالفضل موسوی بیدکی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با یادآوری مشارکت بالای مردم یزد در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مردم در انتخابات ۹۶ با مشارکت ۹۴ درصدی نشان دادند پای نظام و انقلاب و آرمان‌های ایستاده‌اند و این مشارکت را به مردم، رهبری و رییس‌جمهور منتخب تبریک می‌گویم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تبریک ثبت بخش تاریخی یزد در یونسکو، گفت: رام کردن کویر و تبدیل خشونت آن به لطافت هنری است که هر کس بر نمی‌آید اما یزدی این کار را به خوبی نشان داده است. نشان دادن چهره زیبا ایران و اسلام حقیقی است که در زندگی تاریخی یزد و یزدی نمایان است. خوشحالم که جهان نیز تایید کرد که یزد نیز مهد تمدن، تاریخ و گفت‌وگوست. امروز با توجه به ثبت بافت قدیمی یزد در میراث جهانی یونسکو یعنی اینکه شهر یزد به همه ایرانیان و جهانیان تعلق دارد، این یعنی قرار گرفتن یزد در شمار اولین مراکز دیدنی گردشگران و بدیهی است که در استاندارد موجود یزد باید بازنگری شود.

موسوی خواستار بازنگری در طرح جامع شهر یزد با رویکرد حفظ بافت‌های تاریخی، ایجاد و تکمیل خطوط ریلی بین تهران، یزد، اصفهان و کرمان و توسعه فرودگاه بین‌المللی یزد برای فراهم شدن بسترهای توسعه شهر یزد شد.

نماینده مردم یزد در مجلس متذکر شد: کمبود آب به بحران جدی برای کشور تبدیل شده است. این مسئله برای یزد بسیار جدی‌تر است و تامین آب از منبع پایدار برای مرکزی‌ترین نقطه ایران از ضروریات است. یزد بدون آب به توسعه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه یزد در حوزه‌های صنعت، معدن و سلامت قطب است، گفت: یزد در منطقه جنوب و شرق کشور قطب صنعت، معدن و سلامت است. شاهد آن حضور مردم برای مداوا و شفا در این شهر است این یعنی در صورت فراهم شدن امکانات پزشکی در یزد، این شهر ظرفیت تبدیل به قطب پزشکی را داراست. اگر این اتفاق بیفتد یزد به یکی از قطب های پزشکی کشور مبدل خواهد شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار