کد خبر: ۴۶۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 16 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛از سوی ستاد توسعه سلول‌های بنیادی جایزه ملی دومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی به پروفسور افلاطونیان پیشکسوت در زمینه سلول‌های بنیادی اعطا شد.

 دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که از روز پنج‌شنبه ۲۲تیرماه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان و متخصصان در زمینه سلول‌های بنیادی آغاز شده بود، با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، از دو شرکت دانش‌بنیان تقدیر به عمل آمد. همچنین از شرکت‌هایی که در چالش نوآوری حضور داشتند، ۵ نفر از آنها تقدیر و موفق به اخذ جایزه نقدی از سوی ستاد سلول‌های بنیادی شدند.

در این جشنواره جایزه ملی به پیشکسوت در زمینه سلول‌های بنیادی به دکتر عباس افلاطونیان اعطا شد. پروفسور عباس افلاطونیان، متخصص زنان و زایمان و مؤسس بزرگترین مرکز ناباوری خاورمیانه و پایه‌گذار بیمارستان افلاطونیان بم است. وی اولین طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را با عنوان میزان موفقیت IVF در زوج‌های نابارور در سال 1367 ارائه داد و اولین مرکز IVF ایران در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را راه‌اندازی کرد.

پروفسور افلاطونیان همچنین تولد اولین فرزند حاصل از IVF را در سال 1369 و اولین مورد انجام میکرواینجکشن (ICSI) در ایران، تولد فرزند حاصل آن در سال 1374 و اولین تولد حاصل از تخمک اهدایی در سال 1379 را در کارنامه تحقیقاتی خود به ثبت رسانده است.

در بخش ایده‌های برتر  مهدی رضایتی چران، مطهره ارجمند نژاد، مهدی سادات شجاعی نیز به عنوان برترین ایده‌ها معرفی شدند. همچنین یک پایان‌نامه برتر در زمینه سلول‌های بنیادی که توسط اسماعیل شریفی به سرانجام رسیده، معرفی شد.

در بخش استارتاپ این جشنواره بنیادی نیز ۳ تیم معرفی شدند. از سوی دیگر در بخش دانش آموزی ۳۳ نفر از لحاظ پژوهش برتر، پوستر پژوهشی، داستان و شعر در زمینه سلول‌های بنیادی، طراحی لوگوی سلول‌های بنیادی، دست سازه در زمینه سلول‌های بنیادی، بازی‌های کامپیوتری، انیمیشن سلول‌های بنیادی و مقاله تقدیر شدند.

در بخش نمایشگاهی نیز دو شرکت نوپا و تولیدی شرکت‌های دانش ‌بنیان برتر معرفی شدند.

برترین‌های چالش نوآوری

نفر اول: سعید دهقانپور با طرح کیسه آفرزیس

نفر دوم: مهدیه سادات سیدی با طرح هدفمندسازی

نفر دوم: مهدی خدابخشی با طرح کیت HLA

نفر دوم: رضا شیرکوهی با طرح کیت HLA

نفر دوم: علی قمری با طرح کیسه آفرزیس

برندگان بخش ایده‌های برتر

مهدی رضایتی؛ نفر دوم ایده برتر
مطهره ارجمندنژاد؛ نفر سوم ایده برتر
مهدی سادات شجاعی، نفر اول مقاله برتر

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار