گزارشی از حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت در یزد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت یزد با حضور در استان یزد اقدام به افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی در این استان کرد.
کد خبر: ۴۶۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 19 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدرضا نعمت‌زاده  با حضور در استان یزد، با حضور در شهرستان‌های مهریز، اردکان، اشکذر، ابرکوه و یزد اقدام به افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی در این شهرستان‌ها کرد.

وی با حضور در شهرستان اردکان، طرح توسعه شرکت شیشه شناور اردکان را به بهره‌برداری رساند، با افتتاح این پروژه،  شیشه شناور اردکان در این بخش توان تولید 60 هزار تن محصول را به دست می‌آورد.

برای این پروژه که در زمینی به وسعت 120 هزار متر مربع و زیربنای پنج هزار متر مربع ایجاد شده و به طور مستقیم برای 160 نفر اشتغال ایجاد کرده، 80 هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری ریالی و پنج و دو دهم میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی شده است.

طرح توسعه شیشه مظروف یزد یکی دیگر از طرح‌هایی بود که امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید، طرح توسعه این شرکت که ویژه تولید ظروف بلور است، در سال ظرفیت تولید 25 هزار تن را دارد.

این طرح در زیربنایی به وسعت 12 هزار متر مربع و با اشتغال مستقیم 200 نفر ایجاد شده و برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن، 400 هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 12 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

نعمت‌زاده همچنین در این سفر از طرح تولیدی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه بهره‌برداری کرد، آهن و فولاد سرمد ابرکوه در زمینه تولید میلگرد آجدار به صورت کلاف یا شاخه از جنس فولاد ساده کربنی با ظرفیت 300 هزار تن و میلگرد ساده از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به صورت کلاف 150 هزار تن و در مجموع با ظرفیت تولید 450 هزار تن میلگرد در سال فعالیت می‌کند.

سرمایه‌گذاری این طرح که در زمینی به وسعت یک میلیون و 500 هزار متر مربع و زیربنای 36 هزار و 455 متر مربع انجام شده و 112 نفر اشتغال مستقیم دارد، یک میلیون و 466 هزار و 250 میلیون ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 14 هزار و 425 هزار یورو سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار